„Písmeno T tvoří iluzi, výrazně zeštíhluje pas muže a rozšiřuje jeho ramena, takže dotyčný vypadá mnohem mužněji a přitažlivěji,“ tvrdí psychologové z Nottingham Trent University.

Zároveň ale dodávají, že to zvyšuje atraktivitu převážně pánům (o 12 procent), kteří nemají zrovna ideální postavu. Těm, kteří již štíhlejší pas a širší ramena mají nebo se tomu alespoň více přibližují, už to tolik nepomáhá.

Při experimentech bylo prokázáno, že nejméně lichotí mužské postavě bílé tričko, když je na něm symbol či obrázek, který se v pase rozšiřuje a směrem ke krku zužuje (atraktivita se snižuje až o 12 procent). Výrazně méně ve srovnání s písmenem T na hrudi lichotí mužům také čistě bílé tričko.

„Ale pokud má muž bílé tričko s velkým písmenem T na hrudi, pak se jeho atraktivita zvýší o deset procent,“ dodávají autoři výzkumu.

Psychologové také testovali, zda má atraktivní oblečení vliv na vnímání mužovy inteligence. A podle výsledků nemá.