Psychologové Johan Karremans a Sanne Nautsová z Univerzity Radboud v Nijmegenu provedli jednoduchý Stroopův test s muži a ženami sedícími před webkamerou. Pokusným osobám při vypracovávání testu bylo řečeno, že je nesleduje nikdo, nebo naopak, že je sleduje muž či žena.

Zatímco výkon žen nebyl informací o tom, že je sleduje muž či žena, nijak ovlivněn, u mužů tomu bylo jinak. Pokud jim bylo řečeno a oni se tudíž domnívali, že je sleduje muž či je nikdo nesleduje, výkon mentálních funkcí ovlivněn nebyl. Když se ale dozvěděli, že je sleduje žena, trpěli ihned poté dočasnou stupiditou.

„Pouhá zmínka ženského jména stačila na to, aby ovlivnila kognitivní výkon mužů… Funguje to i tehdy, když muž ani netuší, jak dotyčná žena vypadá a zda by se mu líbila,“ tvrdí autoři studie ve svém závěru.