Hlavní obsah
Jan Černý se stal kreativním ředitelem firmy Kara Foto: archiv firmy

Základy šatníku podle návrháře Jana Černého

Jméno návrháře Jana Černého má zvuk nejen v České republice, ale také v zahraničí. Ostatně jeho tenisky nosí i umělecký ředitel značky Louis Vuitton - Virgil Abloh. Nyní se Černý spojil s českou značkou, aby vytvořil kolekci klíčových kousků šatníku. Společný jmenovatel? Kůže.

Jan Černý se stal kreativním ředitelem firmy Kara Foto: archiv firmy
Základy šatníku podle návrháře Jana Černého

Černý patří v České republice mezi renomované návrháře. Jeho značka, pro kterou je typické logo v podobě přeškrtnutého křestního jména, se zaměřuje zejména na pánskou streetstylovou módu.

Často se podílí na programu Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku. Na rozdíl od konkurence se snaží své přehlídky zprostředkovat široké veřejnosti.

V minulosti byly jeho modely k vidění například na pražském Veslařském ostrově či Letenské pláni.

Přehlídka návrháře Jana Černého

Foto: archiv MBPFW

V minulém roce se Janu Černému podařil mezinárodní úspěch. Kromě toho, že  absolvoval prestižní stáž u luxusního francouzského módního domu Louis Vuitton, si jeho tenisky, které navrhl ve spolupráci s firmou Prestige, zamiloval i světově uznávaný návrhář Virgil Abloh.

Letos se Černý rozhodl pro další kolaboraci. Tentokrát s tradiční českou značkou Kara, jejíž portfolio tvoří výrobky z kůže.

„Dědictví značky stojí na základech přírodních materiálů a poctivého řemesla. Propojení s přírodou a jejími živly, elementy, je proto více než přirozené. Pro moji první sezonu jsem vybral element kamene, který je symbolem odolnosti, dlouhého trvání, pevnosti, síly i stability,“ vysvětluje koncept své první kolekce Jan Černý.

Kolekce Jana Černého pro Karu

Foto: archiv MBPFW

Jeho poetika jde však ještě dál. Pracuje s motivem kamene, který se prolíná celou kolekcí, v mnoha jeho podobách.

Barvy jednotlivých oděvů jsou inspirovány minerály, nerosty a polodrahokamy. Mezi nimi se objevuje například vltavín, mramor nebo pouštní růže. Pro pojmenování černé barvy si vybral obsidián.

Kůže jako středobod šatníku

Černý uvažuje o kůži jako o základu šatníku, který navíc splňuje prvky udržitelnosti.

„Vize, kterou přináším, je o jednom koženém produktu ve skříni, kolem kterého se točí vaše další oblečení, kterým doplníte každodenní look,“ říká Černý.

Mezi produkty proto nechybí kožená košile s ostrým límcem, trench-coat, raincoat, cigaretové kalhoty nebo kožené džíny.

„Z úcty ke kůži si nechci dovolit podlehnout trendu, výraznému potisku nebo spadnout do sezonních kousků. Pokud dokáže kůže sloužit věčně a stane se středobodem šatníku, má smysl i v současném, čím dál udržitelnějším světě,“ dodává Černý.

Kolekce Jana Černého pro Karu

Foto: archiv MBPFW

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků