Hlavní obsah

Češi více nakupují kvalitnější oblečení, ale nejčastěji ve výprodejích

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Asijské tržnice s napodobeninami světových značek už nejsou hlavní zásobárnou českých šatníků. Čím dál více lidí totiž dává při nákupu sportovního oblečení a obuvi přednost kvalitnímu, značkovému zboží, které nakupují raději ve specializovaných prodejnách. Nejčastěji přitom pro tyto nákupy využívají období slev.

Článek

Preference Čechů při nákupu oblečení zjišťovala společnost Lifestyle Sports průzkumem mezi tisícovkou respondentů.

"Ve specializovaných obchodech nakupují sportovní oblečení a obuv čtyři z pěti lidí v zemi, v tržnicích pak jedno procento. I kdyby se někdo styděl přiznat k nákupům u trhovců, je jasné, že zájem o kvalitu v Česku narostl.

Lidé dnes stále častěji dávají přednost kvalitním originálům před levnými padělky, jejichž životnost je nízká,“ sdělil Michal Pospíšil, generální ředitel Lifestyle Sports.

Výhradně po značkovém sportovním oblečení a obuvi přitom v obchodech sáhnou čtyři z deseti Čechů. „Stále je ještě prostor pro zvýšení podílu špičkového zboží. S tím, že značky znamenají kvalitu, totiž souhlasí tři čtvrtiny respondentů.

Dá se předpokládat, že s rostoucí životní úrovní bude podíl značkového sportovního oblečení dále růst, a to jak u zboží určeného pro konkrétní sporty, tak i u volnočasového oblečení,“ uvedl Pospíšil.

Nejdůležitějším faktorem při nákupu sportovního oblečení a obuvi je přitom pro Čechy vzhled a design, až na druhém místě je cena. „O tom, že už většina lidí v Česku nekupuje jen ty nejlevnější věci, vypovídá i fakt, že pro tři čtvrtiny lidí je cena důležitá, ale nesmí jít na úkor kvality výrobku,“ sdělil Pospíšil.

Oblíbené výprodeje

Vzhledem k nižším příjmům v porovnání se západní Evropou zatím Češi nakupují značky zejména ve výprodejích.

"Ve slevách nakupuje značkové sportovní zboží více než polovina lidí. Zajímavé rovněž je, že Češi nakupují velmi emotivně, šest z deseti nejde do sportovního obchodu s nějakým jasným úmyslem, ale rozhodují se až podle nabídky přímo na místě,“ doplnil Pospíšil. Že se nechá ovlivnit při nákupu reklamou, k tomu se hlásí méně než polovina lidí.

Průzkum také potvrdil, že největší význam má značkové sportovní oblečení pro lidi ve věku okolo 35 let a mladší věkové skupiny. Se vzrůstajícím věkem pak preference mít na sobě při sportu nebo ve volném čase „značku“ klesá.

Reklama

Související témata:

Související články

Češi začali šetřit a omezují nákupy

Čeští spotřebitelé začali šetřit a razantně omezili nákupy jak potravin, tak i dalšího zboží. Maloobchodní tržby se v srpnu meziročně zvýšily pouze o 0,7...

Výběr článků

Načítám