Hlavní obsah
Kojení i nadále zůstává jen výsadou žen. Foto: Profimedia.cz

Kniha o mužském kojení neexistuje, jednalo se o smyšlenou teorii

Během minulých týdnů se na webech objevily reklamní poutáky na novou knihu nizozemského antropologa Pieta de Vriese, která měla obsahovat unikátní informace o tom, že muži mohou kojit. Tuto informaci pak zveřejnila i některá renomovaná média. Dnes se ale ukázalo, že šlo o kampaň charitativního projektu ING Životní pojišťovny, která svou smyšlenou teorií chtěla nenásilně upozornit na problematiku rakoviny prsu.

Kojení i nadále zůstává jen výsadou žen. Foto: Profimedia.cz
Kniha o mužském kojení neexistuje, jednalo se o smyšlenou teorii

„Při přípravě našeho charitativního projektu For you, jenž měl pomáhat ženám získat osvětu o rakovině prsu a ženských pohlavních orgánů, jsme hledali vhodnou cestu, jak na toto citlivé téma upozornit veřejnost, aniž bychom chtěli někoho strašit nebo vydírat děsivými statistikami. Naopak, chtěli jsme zvolit nějaký pozitivní způsob, jak dialog na téma rakoviny prsu otevřít.

A tak jsme se rozhodli na problematiku rakoviny prsu upozornit prostřednictvím smyšlené teorie o mužském kojení. Cílem bylo získat co největší pozornost veřejnosti a tu následně převést na skutečné téma, o které nám jde, tedy prevence a léčba rakoviny prsu,“ vysvětluje Eva Takáčová, manažerka marketingové komunikace společnosti ING Životní pojišťovna a dodává:

„Jestliže tento rozruch pomůže zvýšit povědomí o prevenci rakoviny prsu, pak měla tato kampaň určitě smysl. Denně je totiž rakovina diagnostikována 16 ženám v České republice, a přitom tento počet by mohl být díky správné prevenci a pravidelným samovyšetřením mnohem nižší. Mimoto stoupá i počet mužů, kteří každý rok onemocní rakovinou prsu, byť velká část mužské populace vůbec netuší, že i jich se tato nemoc týká,” dodává Takáčová.

Informace o mužském kojení lze tedy považovat za naprostý nesmysl a muži tak mohou zůstat v naprostém klidu. Žádná žena od nich nic takového již nebude chtít.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků