Nejen zadek a stehna jsou problémovými partiemi, a je nutné jim proto věnovat zvýšenou pozornost. Spousta z nás považuje za svoji slabinu právě břicho.

Jestliže chcete mít vosí pas a svůdné břicho, zkuste současně s úpravou stravy a běháním zapracovat i na břišním svalstvu.

Přinášíme osvědčené cviky, které si může zacvičit začátečník i pokročilý a dají se dělat téměř kdekoliv, tudíž je můžete cvičit klidně každý den.

1. Zdvihy nohou vleže

Výchozí pozice pro tento cvik, zaměřený na přímé a vnitřní břišní svalstvo, je vleže na zádech. Důležité je, abyste měla po celou dobu cviku zpevněné břicho, tzn. tlačíte pupík k páteři a bedra by se neměla odlepit od podložky.

Začněte se zvednutýma nohama tak, aby mezi stehny a břichem byl pravý úhel. Mohou být klidně mírně pokrčené (s narovnanýma nohama je cvik obtížnější). S nádechem spouštějte kontrolovaným pohybem nohy jen tak dolů, abyste cítila pouze břicho, a ne zádové svaly. S výdechem zvedejte nohy zpět nahoru. Udělejte 15 opakování.

2. Otáčení pánve vleže

Tento cvik, který je zacílený na šikmé břišní svalstvo, začínejte opět vleže. Břicho je zatažené, bedra tlačte do podložky. Nohy mějte zvednuté a mohou být pokrčené.

Poté mírně přizvedněte pánev a otočte ji s výdechem směrem doprava. Takzvaně přitáhněte bok k trupu. S nádechem se vraťte zpět do výchozí pozice a s výdechem proveďte to samé doleva. Proveďte 10 opakování na každou stranu.

3. Přítahy kolen k čelu vsedě

Cvikem zapojíte přímé a při správném provedení také vnitřní břišní svalstvo. Posaďte se na podložku tak, abyste se dotýkala země pouze hýžděmi. Zvedněte pokrčené nohy a rukama se opřete o zem.

Poté s nádechem natáhněte nohy, a to co nejníže nad zem, ale břicho musí být celou dobu zatažené, váhu nohou nesmí držet zádové svaly. Trupem jděte také mírně do záklonu. S výdechem opět kolena přitáhněte co nejblíže k čelu.

Teď naopak můžete záda zakulatit a sbalit se do klubíčka tak, aby došlo ke smrštění břišních svalů. Udělejte alespoň 15 opakování, samozřejmě čím více, tím lépe.

Nejlepší strategií, jak trénink odcvičit, je kruhově. Tím se břišní svaly nejlépe posílí, díky tomu, že budete provádět cviky ihned za sebou, se také spálí nějaký ten tuk, kterým většinou břišní svaly bývají pokryté.

Odcvičte tedy všechny cviky ihned za sebou a poté si teprve dejte pauzu v trvání 45 vteřin. Celý okruh zopakujte 3–4x.

Pro inspiraci na další účinné tréninky břicha se podívejte na web Supertělo.cz.

Může se vám hodit na službě Firmy.cz: