Našli nás? Asteroid Oumuamua může být sondou mimozemšťanů

Záhadný asteroid Oumuamua (Posel),který do naší sluneční soustavy vstoupil ze vzdáleného vesmíru, by mohl být sondou mimozemské civilizace pátrající po cizím životě. Na základě studia podivně se chovajícího objektu, jenž se pro nás nepochopitelně otáčí okolo své osy každých sedm hodin, to podle listu The Daily Mail oznámili astronomové z Harvardov-Smithsonianova institutu (CfA) v Massachusetts. Přiklonili se tak k již dříve vysloveným spekulacím.

Foto: ESA/Hubble, NASA, ESO, M. Kornmesser

BEZ KOMENTÁŘE: Animace uvolňování hmoty z mezihvězdného tělesa Oumuamua

Kromě toho, že Oumuamua v pravidelných intervalech mění svou trajektorii, mění i svou rychlost. Vědci to nedokážou vysvětlit. Domnívají se, že by mohlo jít o solární akceleraci, tedy princip, který zatím astrofyzici popisují jen teoreticky.

Zjednodušeně o to, že kosmický koráb napne plachty a nechá se hnát slunečním větrem. Solární vichr je proud protonů, částic alfa (jader hélia) a elektronů. Záhadné chování planetky už astronomy mate už půl roku. [celá zpráva]

„Čím víc tenhle objekt studuji, tím neobvyklejší se zdá, což mě přivádí na myšlenku, zda není uměle vyrobenou sondou vyslanou mimozemskou civilizací,“ napsal již v prosinci Avi Loeb z katedry astronomie Harvardovy univerzity v e-mailu adresovaném ruskému miliardáři Jurimu Milnerovi.

Loeb Milnerovi napsal proto, že stojí za soukromým projektem Breakthrough Listen, který je zaměřen právě na pátrání po mimozemské inteligenci. Konat je třeba rychle. Na poslední chvíli objevené těleso Oumuamua, jehož jméno je havajského původu a znamená „posel”, bude v dosahu pozemských teleskopů už jen několik dní.