Ředitel aerolinek uvedl, že stroj měl technické problémy. Upřesnil, že při předchozím nedělním letu z Denpasaru do Jakarty byly motory „kontrolovány a opraveny“ a že stroj byl před letem do Pangkal Pinangu uveden do letuschopného stavu. Dodal, že posádka provedla předletovou kontrolu přesně podle zavedených procedur.

Peněženka jednoho z cestujících Boeingu 737 Lion Air, kerý se zřítil.

Peněženka jednoho z cestujících Boeingu 737 Lion Air, který se zřítil.

FOTO: Achmad Ibrahim, ČTK/AP

Na sociálních sítích se však objevily i snímky z letového deníku z noci před osudným letem. Plyne z něho, že údaje z výškoměrů se neshodovaly, tuto zprávu ale Airways nebyly schopny ověřit.

Kus směrovky havarovaného Boeingu 737 Lion Air

Kus směrovky havarovaného Boeingu 737 Lion Air

FOTO: Reuters

Indonéské úřady také potvrdily, že polohový maják letadla ELT, který má vysílat v případě nouze, žádný signál nevyslal.

Poslední let Boeingu 737 Lion Air.

Stroj havaroval krátce po vzletu z jakartského letiště a zřítil se po 13 minutách letu do Jávského moře. Před prudkým pádem dosáhl výšky 1600 metrů.

Na palubě stroje bylo 189 lidí. Nikdo z nich nepřežil. [celá zpráva]

Záchranné týmy už vyzvedly část trosek včetně kusu výškovky i části těl nebo peněženku cestujících.

Poslední lety havarovaného Boeingu 737 Lion Air

Poslední lety havarovaného Boeingu 737 Lion Air.

FOTO: Christian Inton, Reuters

Na vyšetřování se podílí jak výrobce letadla Boeing, tak výrobce motorů CFM.

Boieng 737 MAX 8 je poslední generací známého typu jednouličkového dopravního letadla. V provozu je od loňska.

trosky Boeingu 737 aerolinek Lion Air

Trosky Boeingu 737 aerolinek Lion Air

FOTO: Willy Kurniawan, Reuters