Klíčové je v označení právě písmeno D, které je první v anglickém přepisu slova elektronika - diànzǐ (Tien´c), upozornil web National Interest, který se věnuje obraně.

Stroj poprvé vzlétl 18. prosince 2015, o čemž informovala o tři dny později čínská média. Od klasické verze se liší novým větším radomem (anténním krytem), který zřejmě ukrývá pokročilejší a výkonnější radar. Už běžná verze J-16 přitom nese aktivně fázovaný radar typu AESA.

Na koncích křídel jsou namontované kužely s dalším vybavením pro elektronický boj a na trupu přibylo antén. Chybí naopak třicetimilimetrový kanón, což jasně ukazuje, že letoun není určen pro vzdušné souboje, ale pro detekci nepřátelských radarů a jejich rušení i pro navádění raket na ně.

Čínský letoun J-16

Čínský letoun J-16

FOTO: Profimedia.cz

Stroj tak odpovídá nadzvukovému americkému letounu EF-18G Growler, což je verze známého F/A-18 E/F Sper Hornetu určená pro radioelektronický boj. Oproti starším typům letadel této kategorie, jako byl EA-6E Intruder, je mnohem rychlejší a obratnější - zachoval si všechny letové vlastnosti víceúčelového bojového letounu.

Verze J-16D má dost závěsníků nejen pro různé rušící a naváděcí kontejnery, ale také pro podvěšení raketových protiradarových střel, jako je YJ-91 odvozená z ruské Ch-31P a LD-10 odvozené z protiletadlové rakety PL-12.