Trajekt se pět hodin od vyslání nouzového signálu téměř celý potopil.

Příčiny nehody se vyšetřují. Cestující popsali mohutnou ránu svědčící o nárazu na skalisko pod hladinou. Podle úřadů ale také loď krátce předtím prudce manévrovala. [celá zpráva]

Policie podezírá kapitána ze zanedbání povinností, protože loď místo něj kormidloval třetí důstojník. K tomu byla nařízena evakuace s půlhodinovým zpožděním. Kapitánovi tak hrozí obvinění ze zabití. Vyšetřovatelé se už obrátili na soud se žádosti o vydání zatykače.

Konverzace na kanále 12
8:55
Sewol: Přístav Čedžu, slyšíte nás?
Čedžu: Ano, tady je Čedžu.
Sewol: Prosím, upozorněte pobřežní hlídku. Naše loď je v nebezpečí. Naklání se.
8:56
Čedžu: Kde je loď? Ano, mám ji, upozorníme hlídku.
Sewol: Loď se hodně naklání. Nemůže se hnout. Prosím, přijeďte brzo. Jsme poblíž ostrova Pjongpung.
Čedžu: Ano, rozumíme.
8:58
Čedžu: Tady přístav Čedžu. Sewol, jste na příjmu?
8:59
Sewol: Tady je Sewol.
Čedžu: Tady Čedžu, prosím kanál 21.
Konverzace na kanále 21
9:00
Čedžu: Jaká je situace teď?
Sewol: Trup lodi se naklání nalevo. Přesunuly se také kontejnery.
Čedžu: Jsou nějaké ztráty na životech?
Sewol: To nedokážeme nyní říci. Loď se překlápí, není možné se hýbat.
Čedžu: Ano, OK. Prosím, oblečte si záchranné vesty a připravte lidi na to, že budou muset loď opustit.
Sewol: Je pro ně těžké se hnout.
Čedžu: Ano, rozumím.
Konverzace na kanálu 12
9:05
Sewol: Co je s pobřežní hlídkou?
Čedžu: Upozornili jsme ji. Právě voláme dopravní střediska (na ostrově) Činto a Wanto. Prosím, počkejte chvilku.

V 9:30 byla pasažérům i posádce nařízena evakuace. V poledne byla loď z větší části pod hladinou a po přeživších pátraly čtyři desítky lodí a 18 helikoptér. Ve 14:00 byl trajekt skoro celý pod vodou.