Hlavní obsah
Kyjev považuje ruské televize za nástroj propagandy Kremlu. Na snímku konvoj ukrajinských obrněných vozidel u města Kramatorsk Foto: Valentyn Ogirenko, Reuters

Ukrajina zakázala vysílání čtrnácti ruských televizí

Ukrajina zakázala vysílání 14 ruských televizí v ukrajinských kabelových sítích. Oznámila to v úterý agentura Reuters s odvoláním na poradce ukrajinského ministerstva vnitra Antona Heraščenka, podle kterého ruské stanice šíří válečnou propagandu.

Kyjev považuje ruské televize za nástroj propagandy Kremlu. Na snímku konvoj ukrajinských obrněných vozidel u města Kramatorsk Foto: Valentyn Ogirenko, Reuters
Ukrajina zakázala vysílání čtrnácti ruských televizí

Zákaz 14 stanic, mezi kterými jsou například stanice Russia Today či Life News, má být dočasný, není však jasné, dokdy má platit.

"Jako nezávislý svrchovaný stát Ukrajina smí a musí bránit svůj mediální prostor před agresí z Ruska, která úmyslně vyvolává zášť a neshody mezi ukrajinskými občany," uvedl Heraščenko na Facebooku. Na druhé straně podle něj ani jedna ukrajinská televize nebyla vpuštěna do ruských sítí.

Právě televizní zprávy sehrávají klíčovou roli v tom, jak veřejnost vnímá konflikt na Ukrajině - a ruské stanice od únorového svržení proruského prezidenta Viktora Janukovyče označují nový režim v Kyjevu za fašistickou juntu a separatistické povstání na ruskojazyčném východu země líčí jako důsledek křivd a násilí, spáchaných Kyjevem na krajanech.

Moskva: Porušování práv a svobod

Zákazy vysílání se úřady obou zemí častují už od ruské anexe Krymu. Na poloostrově, ovládnutém ruskými vojáky a proruskými separatisty, místní úřady vypnuly už počátkem března ukrajinské programy, prý "z právních a morálních důvodů".

Koncem března zase kyjevský soud pozastavil vysílání několika ruských státních a polostátních televizí na Ukrajině. Tyto stanice bývají vnímány jako nástroj kremelské propagandy. Moskva vzápětí protestovala proti porušení lidských práv a svobod.

Kyjevské úřady za důvod pozastaveného vysílání ruských stanic na Ukrajině označovaly národní bezpečnost; podezíraly stanice z šíření separatismu na jihovýchodu země, kde se převážně hovoří rusky. Většina ukrajinských operátorů údajně vyřadila ruské stanice z kabelových sítí ještě před soudním příkazem.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků