Hlavní obsah

Polský boeing stále leží na ranveji, měl poruchu hydraulického systému

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Varšava
Aktualizováno

Varšavské letiště bude uzavřené až do čtvrtečního rána. Důvodem je, že na ranveji se stále nachází havarovaný Boeing 767 polských aerolinií, který tam v úterý nouzově přistál. Stroj měl poruchu hydrauliky podvozku. Jak závažná byla porucha, ještě není známo.

Článek

Ve středu by se mělo poškozené letadlo odsunout ze startovací dráhy o několik desítek metrů, pak ho čeká příprava na odvoz na místo, kde ho prohlédnou letečtí experti, aby zjistili přesnou příčinu poruchy.

Mluvčí varšavského letiště Przemyslaw Przybylski polské agentuře PAP řekl, že startovací dráha, na které Boeing přistál, je jenom poškrábaná. Rychle se podle něj podaří opravit i světla podél dráhy, která letadlo poškodilo.

Lety z Prahy do Varšavy jsou zrušeny

Do Varšavy byly zrušeny lety i z pražského ruzyňského letiště. "Dva vypravuje ČSA a dva polská společnost LOT. Zrušeny mají být čtyři odlety a čtyři přílety," řekla ČTK mluvčí ruzyňského letiště Michaela Lagronová. České aerolinie (ČSA) svým klientům nabízejí let linkou do Krakova. Tamní letiště bylo kvůli mlze ráno uzavřeno, dopoledne ale provoz obnovilo.

Cestující ve Varšavě si stěžují na chaos. Chybí informace, které spoje jsou zrušeny a které odkloněny a kam. Letiště se brání, že o tom mají informovat letecké společnosti, protože samo je mnohdy od nich nemá.

Problémem také je, že internetové stránky letiště spadly pod náporem zájemců o informace.

Pomoc pilotů stíhaček

Letounu na lince z amerického Newarku do Varšavy se v úterý nevysunul podvozek. Více než hodinu pak kroužil nad varšavským letištěm. Ve vzduchu jej doprovázely dvě stíhačky F-16. Jejich piloti prohlíželi spodní část boeingu. Zjišťovali, zda se podvozek skutečně nevysunul.

Pilot boeingu Tadeusz Wrona se nejprve pokusil vysunout podvozek standardním způsobem, tedy pomocí hydraulického systému. To se mu podle hlášení kontrolek nepovedlo. Pak se o totéž pokusil záložním elektrickým systémem. Ani tehdy neuspěl. Otázkou ale bylo, zda náhodou neselhal jen systém signalizace vysunutí podvozku. Proto piloti stíhaček kontrolovali břicho letounu.

Bravurní přistání na břicho svědčí o schopnostech kapitána, který nalétal 15 000 hodin. Právě on měkce dosedl se strojem a dařilo se mu držet čumák vzhůru. Výbornou práci podle polského webu gazeta.pl odvedly i další složky. Jmenovitě vojenští piloti strojů F-16, hasiči a záchranáři, kteří musejí být k zásahu připraveni za 270 sekund od vyhlášení poplachu. Dobře také zvládli mimořádnou situaci letoví kontroloři a také policisté, kteří uzavřeli blízkou magistrálu.

Nikdo z 220 cestujících a jedenácti členů posádky nebyl zraněn. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám