Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Maďarská školní stráž použila při zásazích pouta i obušky

Od začátku školního roku do 19. září zasahovala maďarská školní stráž v šestnácti případech. Maďarská policie oznámila, že ve čtyřech případech použila při zásahu obušky a pouta.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Maďarská školní stráž použila při zásazích pouta i obušky

Ve dvou případech šlo o výtržnost, v jednom případě o krádež a v jednom o držení omamných látek. „V těchto případech bylo zahájeno trestní řízení,“ uvedla maďarská policie. V minulém školním roce zasahovala školní stráž v 335 případech, z nich v 23 případech použila donucovací prostředky.

Konflikty by se měly řešit uvnitř ústavů, protože to je pedagogický problém.
ředitel ZŠ v Budapešti

Do programu zavádění školní stráže se zapojilo 489 maďarských základních a středních škol. „Počet škol, které využívají školní stráž postupně stoupá, ale je nedostatek zájemců o tuto práci,“ konstatoval deník Népszava. Policie potvrdila, že v říjnu proběhne výcvik dalších členů školní stráže, ale počty neupřesnila.

Školní stráž zavedli v Maďarsku od září loňského roku. Jejím hlavním úkolem je potlačení agresivity ve školách, ochrana učitelů a žáků. Příslušníci školní stráže nejsou neustále přítomni ve školách, ale v případě potřeby je mohou učitelé přivolat pomocí mobilní aplikace.

Problémoví žáci v průběhu hodiny často vykřikují na své spolužáky nadávky, dělají obscénní gesta a došlo i k fyzickým útokům.
maďarská učitelka

Někteří odborníci zavedení školní stráže zpochybňují a poukazují na to, že agresivita se nedá potlačit agresivitou. „Konflikty by se měly řešit uvnitř ústavů, protože to je pedagogický problém,“ řekl webu 444.hu ředitel budapešťské základní školy, který nechtěl prozradit své jméno. „Agresivitu žáků by měl řešit třídní učitel především s rodiči,“ dodal.

Pětatřicetiletá učitelka ze základní školy mimo Budapešť, opakovaně napadená žáky, zavedení školní stráže naopak přivítala. „Přiznávám, jsou třídy, kam jdu na hodinu s obavami. Vím, že v nich je několik problémových žáků, kteří vystupují do značné míry agresivně,“ říká.

„Učím výtvarnou výchovu a tito žáci můj předmět neberou natolik vážně jako například matematiku. Problémoví žáci v průběhu hodiny často vykřikují na své spolužáky nadávky, dělají obscénní gesta a došlo i k fyzickým útokům,“ upozornila.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků