Pokud se potvrdí, že financování Hír TV bude probíhat formou zadávání státní inzerce, MUOSZ se obrátí na evropské instituce ve věci zakázané státní podpory. „Žádný zákon nedává vládě právo, aby ze státních prostředků zabezpečovala výhody pro média, která ji podporují,“ upozornila maďarská novinářská organizace.

Propouštění již začalo

Nové vedení blízké premiérovi Viktoru Orbánovi převzalo vedení Hír TV minulou středu. Pracovníky svolalo na krátkou poradu, po níž některým zaměstnancům oznámilo, že už s nimi nepočítá. Byli mezi nimi oblíbení moderátoři jako Olga Kálmánová či Sándor Csintalan.

Oběma ještě ve stejný den zrušilo vedení televize jejich pravidelné relace. „Jsem ve výpovědní lhůtě,“ řekla novinářům Kálmánová při odchodu z televize. Csintalan řekl, že s novým vedením by stejně nemohl spolupracovat.

Změna v programu byla okamžitá

Blesková změna byla okamžitě patrná i v programu, když hostem první diskusní relace byl předseda poslanecké frakce FIDESZ Máté Kocsis a Hír TV několikrát opakovala nedávný Orbánův projev na setkání s příslušníky maďarské menšiny v Rumunsku.

Vláda kontroluje všechna veřejnoprávní média a Orbánovi je nakloněna také Echo TV.