Rozhovor, který vyšel v listu Fejér Megyei Hírlap, byl například „obohacen“ o výrok, že „platy zdravotních sester budou stoupat podle zvyšujícího se počtu mrtvol“.

V jiné části rozhovoru, kde Orbán říká, že vláda se v referendu zeptala na názor občanů, hacker doplnili slova „i když nás nezajímal“. V pasáži, kde premiér říká, že obvinění z korupce se stalo nástrojem diskreditace, byla doplněna věta „I my ho využíváme“. Orbán nevyslovil ani přání, aby se Maďaři „vrátili k pohanskému výkladu Vánoc“.

Případ vyšetřuje policie a vedení mediálního domu propustilo pět zaměstnanců. O místo přišla například Bernadett F. Némethová, šéfredaktorka regionálního deníku Napló, jenž vychází ve městě Veszprém, protože hackeři učinili zásahy do rozhovoru právě přes jeho redakční systém.

Systém musel znát

Server 444.hu s odvoláním na člena redakce uvedl, že do rozhovoru někdo zasáhl z profilu korektora těsně před odesláním svátečního vydání do tiskárny. „Redakční systém je dost složitý. Pachatel se v něm musel vyznat,“ řekl nejmenovaný člen redakce. Vydavatelství Pannon Lapok se čtenářům omluvilo a rozhovor v původním znění publikovalo na webu.

Pannon Lapok před časem koupil Orbánův blízký přítel Lőrinc Mészáros. Jde o starostu obce Felcsút, kde současný maďarský premiér vyrůstal. Podle maďarských médií měl právě Mészáros stát za letošním zánikem deníku Népszabadság, který byl kritický k Orbánově vládě. Mészáros to popírá.