Hlavní obsah

Veliteli, padáme! Černá skříňka prozradila poslední slova posádky tupolevu

Moskva
Aktualizováno

Pátracím týmům se podařilo vylovit z moře i druhou černou skříňku zříceného tupolevu ruského ministerstva obrany. Ta zachytila i výkřik jednoho z pilotů těsně před pádem stroje. Nejpravděpodobnější příčinou nedělní tragédie, při níž zemřelo všech 92 lidí na palubě, zůstává selhání vzletových klapek. S odkazem na své zdroje o tom ve středu dopoledne informovala agentura Interfax.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Černá skříňka prozradila poslední slova posádky tupolevuVideo: Reuters

 
Článek

„Rychlost 300... vzpříčily se, veliteli... klapky, kur*a... výškoměr,“ křičí podle serveru Life.ru na audiozáznamu pilot. Pak se ozve signál varující posádku, že jsou příliš blízko zemi. „Veliteli, padáme,“ stihne ještě říci pilot, než záznam skončí.  

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Pátrání po částech havarovaného letadla Tu-154Video: AP

Rusům už se zatím podařilo vyzvednout v Černém moři 15 těl obětí neštěstí a dalších 239 částí těl. Agentura TASS to oznámila s odvoláním na ruské ministerstvo obrany, které tak opravilo svou dřívější informaci o nálezu 17 těl a 223 fragmentů. Odborníci odebrali vzorky DNA 105 příbuzným obětí, podle nichž budou mrtví identifikováni, napsala dále agentura Interfax.

Našla se i druhá skříňka.

Při katastrofě zahynulo všech 92 osob, které byly na palubě letadla Tu-154 – většinou šlo o členy armádního uměleckého souboru Alexandrovci. Ti mířili do válkou zmítané Sýrie, aby tam povzbudili nasazené ruské vojáky.

Letadlo spadlo do moře krátce po startu ze Soči, kde mělo mezipřistání.

Letouny Tu-154 už jsou v dnešní době zastaralé, při správné údržbě jsou ale podle odborníků stále spolehlivé. Poslední velkou havárií tohoto typu stroje bylo zřícení polské delegace u ruského Smolensku.

Související téma:

Ruská tajná služba FSB hovořila o čtyřech možných příčinách pádu stroje. Podle zpravodajců přichází v úvahu chyba pilota, vniknutí cizích těles do motoru, nekvalitní palivo nebo právě již zmíněná technická závada klapek.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám