„Po přejezdu soupravy došlo ke zřícení boční část mostu,“ uvedl operační důstojník krajského ředitelství hasičského a záchranného sboru v Prešově. Most dlouhý 7,3 metru byl postaven v roce 1910 a vede nad potokem.

„Byl pravidelně kontrolovaný. Příčina mimořádné události je zatím neznámá,“ řekla mluvčí železnic Martina Pavlíková. Podle slovenských médií zeminu pravděpodobně podemlela voda.

Podemleté koleje

Podemleté koleje.

FOTO: Railpage.net

Oprava poškozeného mostu může trvat několik týdnů. Na trati mezi Vyšnými Hágy a Tatranskou Poliankou jezdí náhradní autobusová doprava. V probíhající turistické sezóně může tato havárie způsobit komplikace.

Tatranská elektrická železnice o celkové délce 35 kilometrů zabezpečuje spojení mezi hlavními turistickými středisky Vysokých Tater. Jednokolejová úzkorozchodná trať (rozchod 1000 mm) vede z Popradu přes Starý Smokovec na Štrbské Pleso a ze Starého Smokovce do Tatranské Lomnice. Výstavba byla zahájena v roce 1908 a zcela ukončena byla o čtyři roky později.

Podemletá trať

Podemletá trať.

FOTO: Railpage.net

Na trati jezdí soupravy 425.95, které nahradily starší soupravy 420.95, ve kterých se objevily prvky z tramvají T3.

Souprava 425.95 na úzkorozchodné železnici v Tatrách

Souprava 425.95 na úzkorozchodné železnici v Tatrách.

FOTO: Profimedia.cz

K zatím nejdelšímu přerušení provozu Tatranské elektrické železnice došlo v roce 2004. V listopadu zasáhla Tatry větrná smršť a padající stromy poškodily trať od Štrbského Plesa po Tatranskou Lomnici. Zničeno bylo nejen trolejové vedení, ale i stožáry. Část trati mezi Popradem, Starým Smokovcem a Tatranskou Lomnicí se podařilo zprovoznit do konce roku. Oprava nejpoškozenějšího úseku mezi Vyšnými Hágy a Starým Smokovcem trvala až do června 2005.