Z nařízení vyšších míst skončily kromě jiných tři tiskové agentury a 16 televizních stanic. O tom, jaká konkrétní média zákaz postihl, zatím oficiálně informováno nebylo. Turecké sdělovací prostředky nicméně uvádějí, že se většinou jedná o regionální noviny a magazíny. Je však mezi nimi také několik deníků, které vycházejí celostátně, stejně jako zmíněné agentury působí celostátně.

Úřady také ve středu nařídily zadržení 47 novinářů, přičemž 42 žurnalistů bylo zadrženo už před pár dny. Mezi nově zadrženými mají být také komentátoři dnes už zakázaného deníku Zaman. Ten měl mít blízko k hnutí duchovního Fethullaha Gülena, jehož prezident Recep Tayyip Erdogan viní z osnování spiknutí, ačkoliv to Gülen popírá. [celá zpráva]

Za mřížemi se ale podle Reuters ocitli i lidé, kteří ke Gülenovým sympatizantům nepatří jako například levicový kritik Sahin Alpay. „Žalobce nezajímá, co který komentátor napsal nebo řekl. V tuto chvíli je to pojímáno tak, že prominentní zaměstnanci novin Zaman zřejmě důvěrně znali Gülenovo hnutí, takže mohou vyšetřovatelům prospět,“ řekl Reuters nejmenovaný zdroj ze státní správy.

Odstavili 149 nejvyšších velitelů

Turecké úřady rovněž ve středu potvrdily zbavení funkcí 1700 vojáků včetně 149 generálů a admirálů.

Podle armády se na pokusu o převrat před dvěma týdny podílelo 8651 příslušníků, kteří představují okolo 1,5 procenta ozbrojených sil. Spiklenci měli podle prohlášení k dispozici 35 letadel, 37 vrtulníků a tři lodě. Při puči přišlo podle úřadů o život 246 lidí, dalších více než 2000 bylo zraněno.