Vyšetřováni jsou přednostové stanic Corato a Andria, mezi nimiž se soupravy srazily. Výpravčí ve stanici Andria pustil na trať vlak, který tam neměl vjet. Mezi podezřelými je několik zaměstnanců provozovatele trati, soukromé firmy Ferrotramviaria, uvedla agentura APA.

KOMENTÁŘE DNE:
Brexit? Jaký brexit? - Vyjednávání o odchodu Spojeného království z Unie popisuje Alexander Tomský. Čtěte zde >>

Očima Saši Mitrofanova: Čtvrtstoletí dlouhá cesta od Jekylla k Hydovi

„Ano, zvedl jsem plácačku. Poslal jsem ho na cestu. Ale není to jen moje vina,” řekl výpravčí Vito Piccarreta deníku Corriere della Sera. „Je pravda, že tenhle vlak odjet neměl... ale nevěděl jsem, že z Corata přijíždí jiný vlak, a proto jsem ho na trať pustil,” odpověděl novinářům z listu La Repubblica.

V běžném provozu se přednostové stanic Corato a Andria vzájemně domlouvají, který ze současně jedoucích vlaků bude mít v jízdě přednost.

Letecký snímek místa nehody

Letecký snímek místa nehody

FOTO: Italian Firefighter Press Office, ČTK/AP

Vyšetřování ukázalo, že v úterý byla situace na trati mimořádně komplikovaná, byli na ní hned tři vlaky místo odvyklých dvou, uvedla agentura ANSA. Dva jely z Corata na sever, přičemž jeden měl zpoždění. A právě ten se srazil s vlakem jedoucím z Andrie na jih. Právě ten pustil na trať deset minut před havárií výpravčí Piccarreta. Zřejmě nevěděl, že zpožděný vlak ještě nepřijel.

Na jednokolejné regionální trati není automatické varování strojvůdců pro případ, že se vlaky ocitnou na jedné koleji blízko sebe. Personál stanic se domlouvá telefonem. [celá zpráva]

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Záchranáři prohledávají trosky sražených vlaků. Zdroj: Reuters

Vyšetřování nehody má na starost speciální skupina pěti státních zástupců, kteří se snaží zjistit, kdo za havárii nese odpovědnost.

Při nehodě zemřelo podle různých údajů 23 až 27 osob včetně obou strojvedoucích. [celá zpráva]

Zraněno bylo 52 lidí, 24 z nich je stále v nemocnici. Osm lidí je v kritickém stavu.