K selhávání dochází bez varování a chlouby královského námořnictva v ceně miliardy liber tedy přibližně 34,7 miliardy korun zůstávají na širém moři bez pohonu a energie pro provoz zbraňových systémů.

KOMENTÁŘE DNE:
Velké úkoly před novou vládou se Zemanem v zádech – Úlohu vlády Andreje Babiše ve vztahu k prezidentovi analyzuje Thomas Kulidakis. Čtěte zde >>

Očima Saši Mitrofanova: Střídání světů v premiérském křesle 

„Jsem v šoku. Loď za miliardu ve válečné zóně a my kvůli výpadku proudu nevíme, zda se ti lidé vrátí živí,“ komentoval zjištění Daily Recordu poslanec za Skotskou národní stranu Doug Chapman.

Radost nemá ani vláda. „Nemůžeme mít válečné lodě, které se nemohou plavit v teplejších vodách než je ta v přístavu v Portsmouthu. Tyhle lodě musejí mít globální dosah,“ řekl Daily Recordu zdroj z vládních kruhů, který si nepřál být jmenován.

S plavbou na Blízký východ jsme nepočítali

Firma Rolls-Royce podle serveru Daily Mail vysvětlila, že byly motory pro lodě třídy Daring „vyrobeny v souladu s požadovanými specifiky, ale podmínky na Blízkém východě nejsou s těmito specifiky v souladu“.

Nezbytné konstrukční opravy, přesněji dovybavení lodí dieselovými generátory, vyjdou britské daňové poplatníky na další desítky miliónů liber. Do lodí bude navíc nutné vyříznout díru.

K prvnímu selhání došlo už v roce 2010, kdy loď HMS Daring uvízla uprostřed Atlantiku a musela být opravena v Kanadě. O dva roky později se ale znovu porouchala v Bahrajnu a musela být opravována znovu.