Sedmadvacetiletý Lubitz sice lékařům řekl, že je zaměstnán jako pilot a že pracuje pro Germanwings, ale záměrně jim zatajil, že stále ještě řídí dopravní letadlo.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Chtěl se tak vyhnout tomu, aby informovali zaměstnavatele o jeho zdravotním stavu, uvedl Bild. Neschopenky včetně té na osudný den havárie, neodevzdával, roztrhané je zahazoval.

Výška a let airbusu před katastrofou

Výška a let airbusu před katastrofou

FOTO: ti, Právo

Na problémy se zrakem si Lubitz stěžoval od konce roku 2014, kdy byl zraněn při autohavárii, když se mu nafoukl airbag. Při vyšetření uváděl mimo jiné, že se kolem něj objevuje tma. Tomografické vyšetření ale neprokázalo žádné viditelné poškození mozku.

ČTĚTE TAKÉ
V Alpách našli druhou černou skříňku airbusu Germanwings
Lubitz si před pádem airbusu hledal informace o mechanismu dveří kokpitu

Podle Bildu měl Lubitz předepsaná antidepresiva a anxiolytika, protože trpěl úzkostmi. U něj doma nalezli policisté Lorazepam patřící mezi benzodiazepiny s krátkodobým a střednědobým účinkem, který působí jako hypnotikum a anxiolytikum.

Tento lék nesmějí užívat řidiči, protože snižuje pozornost. Způsobuje nejen ospalost, ale v počátcích léčby může vyvolávat i sebevražedné sklony.

Policisté v Lubitzově düsseldorfském bytě našli „malou horu léků“. To však podle nich mohlo naznačovat také to, že si předepsané léky vyzvedával, ale neužíval je.

V roce 2009 načas Lubitz přerušil pilotní výcvik kvůli těžkým depresím.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Záchranáři vyrážejí do terénu