Barnes letěl ve středu 16. ledna ráno z letiště v surreyském Redhillu do Elstree pro svého zákazníka. V Londýně v mlze narazil do jeřábu a zřítil se. Zahynul on a 39letý chodec Matthew Wood. [celá zpráva]

Caring pilotovi volal už v 7:18, aby s ním probral otázky počasí. Zvažoval, že by let odložil. Barnes mu řekl, že si myslí, že se může vyjasnit dříve, než říká předpověď.
Obchodník mu znovu volal v 7:31. Když viděl, jak špatné je počasí v Elstree, naznačil mu, aby nevzlétl. Pilot ale nedbal, ačkoli mu jeden z jeho kolegů poslal SMS: „Zavolej mi, zjišťoval jsem počasí a je tu mrznoucí mlha.“

Poškozený jeřáb na místě pádu vrtulníku. Pilot asi jeřáb v mlze neviděl.

Poškozený jeřáb na místě pádu vrtulníku. Pilot asi jeřáb v mlze neviděl.

FOTO: Stefan Wermuth, Reuters

Když Barnes v 7:46 přiletěl do Elstree, zjistil, že za stávajících meteorologických podmínek tam přistát nemůže. Proto se obrátil zpět. Místo toho, aby letěl do Redhillu, rozhodl se zamířit na londýnský heliport Battersea.

Až v metropoli ale zjišťoval, zda tam může přistát. Než mu letový dispečer řekl, jaké panují podmínky na heliportu, musel viset se svým strojem mezi Vauxhallským a Westminsterským mostem.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Vrtulník narazil do jeřábu a zřítil se na zem. Zdroj: Reuters

Když mu dispečer sdělil, že heliport je otevřen, pilot odvětil: „Krásné, díky.“ Těsně před nárazem do jeřábu řekl: „Díky moc.“

Vrtulník narazil do jeřábu ve výšce 207 metrů. Jeho špička nebyla vidět, ukrývala se v mimořádně nízkých mracích. Pilot ovšem byl v obtížné situaci, klesnout nemohl kvůli mrakodrapům a vystoupat výše také ne kvůli koridoru pro stroje z letiště Heathrow. Současně ještě musel zatočit na Battersea.