Foschi to oznámil, když odpovídal na dotazy v Senátu: „Jsme toho názoru, že loď už nebude možné uvést do provozu a pojišťovny ji označí za zcela ztracenou“.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Poslední podmořské snímky z Concordie


Costa Crociere i společnost Carnival se sídlem v Miami, pod kterou spadá, tak utrpí značnou ztrátu. Už nyní se potýká se skutečností, že její akcie ztratily skoro pětinu hodnoty, napsal Wall Street Journal. .

FOTO: Novinky

V senátu se především řešila otázka, zda byla nařízena včas evakuace. Foschi uvedl, že kapitán informoval o proražení trupu společnost dvanáct minut poté, co došlo k nárazu na útes.

Video

Expirované video

BEZ KOMENTÁŘE: Práci záchranářům v okolí vraku lodi komplikuje špatné počasí

Foschi v této souvislosti přislíbil interní vyšetření katastrofy kvůli možnému porušení vnitřních nařízení a disciplíny. V pondělí už bylo ukončeno prohledávání ponořených částí lodi poté, co se začala deformovat místa, v nichž byly proraženy otvory.

Pracovník firmy Smit stoupá na vraku lodi Costa Concordia.

Pracovník firmy Smit stoupá na vraku lodi Costa Concordia.

FOTO: Darrin Zammit Lupi , Reuters

Klíčovým úkolem je nyní odčerpat 2400 tun nafty z lodi, aby neunikla do vody. Čeká se, že to zabere měsíc. Pak by se mělo začít s odstraňováním vraku.

O jeho sešrotování zatím nebylo rozhodnuto, ale je stále pravděpodobnější. Při záchraně by bylo nutné pod loď dostat nafukovací vaky, které by trup částečně napřímily. Není ovšem znám stav pravoboku, na němž loď leží, ani se neví, jak pevný je útes.
Italské úřady také míní vytyčit přesněji, kudy budou moci výletní lodě plout.