Obě letadla vzlétla v sobotu z letiště v pražských Letňanech. Trasu dlouhou 750 kilometrů urazila za čtyři dny. Let z Prahy do Bruselu trval leteckým nadšencům déle než jejich předchůdci Lhotovi.

Historické letadlo z 20. let Avia BH 5 přistálo v Bruselu.Historické letadlo z 20. let Avia BH 5 přistálo v Bruselu.foto: ČTK/Volfík René

Trasa byla také delší o 250 kilometrů, což bylod dáno především rozvojem leteckého provozu, kdy stroje nemohly některé zóny využívat. Piloti se museli vyhýbat velkým letištím či velkým městům. Na cestě se ale snažili vyvarovat i přeletů přes velké vodní plochy či lesy, aby měli možnost kdykoli nouzově přistát.

Letouny Avia BH 5 a Avia BH 1 ve vzduchuLetouny Avia BH 5 a Avia BH 1 ve vzduchufoto: ČTK/René Volfík

Pilot Milan Mikulecký z Historické letky republiky Československé nemusel se strojem letět ani na maximu výkonu , protože neměl na trase soupeře. Průměrná rychlost se proto pohyboval od 100 do 120 kilometrů. Stroje letěly ve výšce 150 až 300 metrů nad zemí.

Historický letoun Avia BH 5Historický letoun Avia BH 5foto: Právo/Petr Hloušek