„Na incident z roku 2004 nikdy nezapomeneme. Od té doby jsme učinili řadu kroků k zvýšení bezpečnosti a pohodlí cestujících,“ řekl ředitel letiště Franck Goldnadel. Třicetimetrová část střechy se zřítila jen pár měsíců po oslavovaném otevření haly v předchozím roce. Vyšetřování nehody stále není ukončeno.

Nová stavba je zhruba šestkrát lehčí.:. Nová stavba je zhruba šestkrát lehčí.foto: Profimedia

Rekonstrukce terminálu stála 130 miliónů eur (přes tři miliardy korun). Její elegantní design kombinuje odlehčené materiály. Konstrukce je kovová a použito byla také část z 30 tisíc metrů čtverečních skla z původní stavby.

Terminál byl znovu zprovozněn dřív, než se skončilo vyšetřování někdejší nehody.:. Terminál byl znovu zprovozněn dřív, než se skončilo vyšetřování někdejší nehody.foto: Profimedia

Letiště Charlese de Gaulla je za londýnským Heathrow druhým největším v Evropě v počtu přepravených cestujících. Vedení letiště plánuje v dalších čtyřech letech rozšíření za 2,5 miliardy eur. Po investování 500 miliónů eur se v roce 2012 počítá s otevřením nového terminálu S4, mladšího protějšku haly S3, která byla zprovozněna minulé léto. Terminál S3 stál 645 miliónů a je uzpůsoben na odbavování obřího Airbusu A380.