Hlavní obsah

Vítejte ve virtuální realitě kampaně o vstupu ČR do EU

Novinky, Lenka Hloušková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Ministerstvo zahraničních věcí (MZV) ČR dnes představilo další fáze kampaně před referendem o EU. Z billboardů a inzerátů nás budou mimo jiné oslovovat portugalský rybář, španělská řidička autobusu a rakouská důchodkyně. Na ulicích jim musí vystačit k ovlivnění voličů sladký úsměv, v tiskovinách se přidají i slova.

Foto: Archiv pořadatele
Článek

Vše má malý háček - představené osoby neexistují, výroky nikdy neřekly a zmíněná povolání nevykonávají.

"Nevím, jak bychom hledali v dané zemi reprezentativní osobu vyjadřující se k rozšíření Unie. Fotografie a texty proto vznikaly zvlášť na základě určitého modelu," přiznal na dotaz Práva zástupce reklamní agentury Leo Burnett zpracovávající pro MZV projekt. Dodal, že firma si ale "přímo na místě ověřovala vyjádřené názory a nálady obyvatel". Neuvedl však jakým způsobem.  

Heslem akce se stala věta - Vítejte ve společenství

Kampaň o vstupu do EU, jež vyjde daňové poplatníky na 200 milionů korun, bude oficiálně zpuštěna od 1. května a potrvá do 30. června. Vedle Portugalce, Španělky a Rakušanky nás osloví také virtuální lidé z Finska, Irska a Řecka. První fázi, jež končí 31. května, MZV pojalo jako seznámení s Unii, druhou, končící uzavřením volebních místností jako apelativní vzkaz typu přijďte volit, třetí fáze má poděkovat všem za jejich účast v referendu.  

V následujících dnech dostane do poštovních schránek 4,33 milionů českých domácností leták shrnující přístupové podmínky země k Unii. Úvodní slovo k němu napsal premiér Vladimír Špidla. V tiskovině lze rovněž nalézt kontakty na instituce, kde mohou občané dostat více informací. Plné znění podepsaného dokumentu z Atén je na internetových stránkách www.euroskop.cz.

Reklama

Výběr článků

Načítám