Hlavní obsah
Nejdelší železniční trať na světě je po celé své délce elektrifikovaná. Práce trvaly 73 let. Foto: internet

Transsibiřská magistrála konečně celá elektrifikovaná

Nejdelší železniční trať na světě, legendární Transsibiřská magistrála, je po více než 73 letech práce konečně elektrifikovaná po celé své délce. Podle agentury AFP to ve středu oznámil mluvčí železniční společnosti Gennadij Veděrnikov.

Nejdelší železniční trať na světě je po celé své délce elektrifikovaná. Práce trvaly 73 let. Foto: internet
Transsibiřská magistrála konečně celá elektrifikovaná

Po trase dlouhé 9000 kilometrů, jež spojuje ruskou metropoli Moskvu s Tichým oceánem, tak nyní mohou jezdit vlakové soupravy s mnohem těžším nákladem. Podle Veděrnikova putuje po této železnici 30 procent ruského exportu a také čtvrtina zboží přepravovaného přes území Ruska. "Náklad vlaků nyní může být dvojnásobný, tedy až 6000 tun, a může být převážen od Vladivostoku (na Dálném východě) po Brest (na západní hranici s Běloruskem) bez zastávky rychlostí 120 kilometrů za hodinu," uvedl mluvčí. "Transsibiřská magistrála poprvé funguje jako celek," dodal pyšně. Elektrifikace této proslulé železnice začala již v roce 1929, ale dokončení projektu po celé trase se o desítky let opozdilo. Podle Veděrnikova to zavinila mimořádná délka trati, ale také obtížné klimatické podmínky a v neposlední řadě finanční problémy.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků