Hlavní obsah

Po pádu ruského letadla zemřelo 170 lidí

DONĚCK

Pád a následný požár ruského letadla Tu - 154 společnosti Pulkovo nepřežil ani jediný ze 170 lidí na palubě. Uvedly to ruské i ukrajinské úřady. Letoun mířil z jižního Ruska do Petrohradu. Údaje o možné příčině havárie se liší: podle jedné verze začalo na palubě hořet a pilot neuspěl při nouzovém přistání, podle jiné za pád může velmi špatné počasí.

Článek

Letoun, který mířil z jihoruského černomořského města Anapa do Petrohradu, se měl těsně před havárií dostat do oblasti silných turbulencí. Podle Iriny Andrianové z ukrajinského ministerstva pro krizové situace letadlo nejdříve vyslalo nouzový signál a o tři minuty později se ztratilo z obrazovek radarů. V té době prolétalo nad Ukrajinou.

Příčinou požár nebo špatné počasí

Informace o možné příčině havárie jsou však zmatené. Podle ukrajinského ministerstva pro krizové situace začalo na palubě letounu hořet. Pilot se proto pokusil nouzově přistát, letadlu se však nevysunul podvozek, narazilo na zem a začalo hořet. "Posádka se snažila nouzově přistát, ale nevysunul se podvozek. Stroj přistál na břiše," popsal příčiny nehody mluvčí ministerstva Igor Krol.

Podle Ruské státní společnosti pro organizaci letecké dopravy uvedla ke katastrofě došlo kvůli špatným meteorologickým podmínkám. V oblasti Doněcku zuří silná bouřka.

Ruská i ukrajinská strana se však shodly na tom, že havárii nezpůsobil teroristický útok.

Nikdo nepřežil

Na místě neštěstí pracuje několik týmů ukrajinských záchranářů, které již v troskách objevily třicet těl obětí. Úřady uvedly, že nikdo z cestujících ani posádky nepřežil.

Ruské ministerstvo pro mimořádné situace vysílá na místo speciální letadlo s pomocí. Záchranné práce v těžko dostupném terénu budou pokračovat i v noci za pomoci silných reflektorů. Pátrat se bude i po takzvaných černých skříňkách, které by měly pomoci osvětlit příčinu nehody.

Na palubě letounu bylo podle světových médií 160 pasažérů a 10 členů posádky. Podle zástupce společnosti Pulkovo cestovali letadlem hlavně obyvatelé Petrohradu. Bylo mezi nimi hodně rodin s dětmi, které se vracely z dovolené.

Letoun patří ruské společnosti Pulkovo Airlines se sídlem v Petrohradu.

Trasa letadla

Přehled velkých leteckých neštěstí v roce 2006:

  • 19. ledna 2006 - Při největším slovenském leteckém neštěstí v historii zahynulo 42 lidí, když letoun An-24 se slovenskými vojáky, kteří se vraceli z půlroční mise u mírových jednotek KFOR v Kosovu, havaroval na severovýchodě Maďarska. Tragickou nehodu přežil jeden člověk.
  • 3. května 2006 - Airbus A-320 arménských aerolinií Armavia se 113 osobami na palubě se zřítil za špatného počasí do Černého moře krátce před přistáním v Adleru u Soči; nikdo nepřežil.
  • 9. července 2006 - Letoun Airbus A-310 ruských aerolinií S7 s 204 lidmi na palubě nedokázal po přistání zabrzdit a po nárazu do budov na konci letiště v ruském Irkutsku začal hořet. Zahynulo nejméně 125 osob.
  • 10. července 2006 - Všech 45 lidí na palubě zahynulo při pádu letadla pákistánských aerolinií (PIA) v centrální části země. Starší vrtulový letoun typu Fokker F-27, který mířil z Multánu do metropole Islámábádu, se zřítil tři minuty po startu.
  • 22. srpna 2006 - Ruské letadlo Tu-154, na jehož palubě bylo asi 170 lidí, havarovalo severně od ukrajinského Doněcku. Zatím byla nalezena těla několika desítek obětí.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám