Hlavní obsah

Juščenkův syn vydělává milióny na symbolice oranžové revoluce

Právo používat symboly ukrajinské "oranžové" revoluce vlastní jeden člověk - a to syn ukrajinského prezidenta Viktora Juščenka.

Juščenkův syn vydělává milióny na symbolice oranžové revoluce

Devatenáctiletý Andrij Juščenko totiž získal autorská práva k symbolům revoluce hned po ukrajinských prezidentských volbách loni v zimě, řekl ruským médiím zástupce šéfa ukrajinského daňového úřadu Mykola Katerynčuk.

Podle Katerynčuka si Juščenko hradí ze zisků z autorských práv na veškerou politickou symboliku "oranžové" revoluce svůj vlastní nákladný život, jehož součástí jsou i luxusní auta, návštěvy vyhlášených kyjevských restaurací a několikasetmetrový superbyt v centru ukrajinské metropole.

"Já osobně jsem mu je (autorská práva) předal. Stalo se tak po vítězství ve třetím kole (prezidentských voleb). Předání práv se uskutečnilo v přítomnosti notářů," citovala včera ruská média Katerynčuka, který patřil během voleb k blízkým Juščenkovým spolupracovníkům. ¨

Závratné zisky

Podle reklamních expertů už prezidentův syn vydělal na oranžové symbolice milióny dolarů.

Prezidentova mluvčí se ohradila - podle ní Juščenkova rodina získala autorské výsady pouze proto, aby se revoluční symbolika pojistila po právní stránce.

"Kvůli nekalým praktikám politických oponentů vedení volebního štábu právníci rozhodli o registraci symboliky bloku Naše Ukrajina a symboliky voleb 2004 na rodinu Juščenkových s cílem právní ochrany symboliky před špinavými technologiemi a zloději," citoval mluvčí ukrajinský list Korrespondent. O komerčních výhodách podle mluvčí "nikdo neuvažoval".

Oranžové nápisy Tak (Ano) či emblém podkovy s nápisem Juščenko, Tak! (Juščenko, Ano) jsou na Ukrajině k vidění na lahvích vodky, oblečení, hodinkách nebo třeba hracích kartách.

Mediální analytik z reklamní společnosti EuroRSCG Jurij Korutjak odhadl cenu symboliky volební kampaně Viktora Juščenka na neuvěřitelných 100 miliónů dolarů (zhruba 2,5 miliardy korun).

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků