Hlavní obsah
Nedokončený Boeing 737 MAX-8 v Seattlu Foto: Ted S. Warren, ČTK/AP

Vedoucí činitelé Federální letecké správy (FAA) náležitě nedohlíželi na bezpečnostní testy systému kontroly řízení letounu Boeing 737 MAX. Tuto znepokojující skutečnost, jež už jednou zazněla při slyšení v Kongresu, potvrzuje i uniklý interní audit FAA samé.

Nedokončený Boeing 737 MAX-8 v Seattlu Foto: Ted S. Warren, ČTK/AP
Objednávky boeingů jsou na nule

Informoval o něm ve středu list The Wall Street Journal s tím, že ve středu se mělo o dokumentu znovu jednat i v Kongresu. Audit upřesňuje, jak nový vyrovnávací systém letounu prošel schvalovacím řízením navzdory trvajícím bezpečnostním problémům.

Boeing zejména nedokázal identifikovat potíže s automatikou zmíněného systému. Ty byly příčinou katastrof dvou strojů loni v říjnu v Indonésii a letos v březnu v Etiopii, při nichž zahynulo celkem 346 lidí.

Dopravci čekají odškodnění

Závažné mezery ve fungování výrobce se projevují v totálním propadu zájmu o jeho letadla. Podle CNN se v dubnu ocitly objednávky boeingů na nule. Netýká se to přitom jen typů 737 MAX, ale i 777 a 787 Dreamliner, které žádnou havárii ani bezpečnostní problémy neměly.

Vyšetřovatel u trosek havarovaného boeingu

Foto: Baz Ratner, Reuters

Letecké společnosti očekávají, že Boeing je buď odškodní za pokračující nucenou odstávku strojů 737 MAX, anebo jim v budoucnu poskytne slevy při nákupu nových strojů, soudí Philip Baggaley, analytik finanční společnosti Standard & Poor‘s.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků