Ministr Florencio Randazzo zveřejnil několik záznamů nebezpečného chování strojvedoucích. Na jednom z nich strojvedoucí osobního vlaku vypadá, jakoby několik minut za jízdy spal. Další ukazuje strojvedoucího, který si čte knihu a posílá textové zprávy. Ve třetím případě řidič vlaku kameru zakryl košilí, aby nebylo vidět, co za jízdy dělá.

Jejich jednání je „vážné, velmi nebezpečné a absolutně nepřijatelné”, prohlásil ministr podle deníku La Gaceta. Prohřešků bylo prý daleko více a strojvedoucí byli podle jejich závažnosti buď propuštěni, nebo potrestáni.

Železničářské odbory proti zavedení kamer před měsícem mohutně protestovaly, vláda však jejich nesouhlas přebila argumentem, že dohled nad strojvedoucími je v zájmu bezpečnosti cestujících. Za červnovou nehodu, při níž osobní vlak narazil do před ním stojící nákladní soupravy, mohla totiž podle vyšetřování nepozornost strojvedoucího.
Při nehodě zemřeli tři lidé a na 200 jich bylo zraněno.

Na základě analýzy videozáznamů ministr oznámil další sérii opatření zaměřených na zvýšení bezpečnosti na železnici. Licence strojvedoucích i dispečerů se budou povinně obnovovat každý rok na základě přísných testů. Úřady budou zároveň kontrolovat přítomnost alkoholu a návykových látek v krvi strojvedoucích. Ti navíc před každou směnou projdou zkouškou fyzického stavu, aby při dlouhé cestě neusnuli.