Hlavní obsah

Farmaceutické firmy prý bezohledně prosazují své výrobky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

LONDÝN

Spotřebitelská organizace Consumers International obvinila velké evropské farmaceutické firmy, že používají bezostyšné metody marketingu, na který dávají dvakrát tolik než na výzkum. Částka dosahuje 60 miliard dolarů (1350 miliard Kč).

Článek

Generální ředitel Consumers International Richard Lloyd uvedl: "Farmaceutický průmysl utratí dvakrát více za marketing, než kolik dává na výzkum a vývoj. Zákazníci neví, na co jdou tyto peníze."

Společnost volá po revizi prodeje léků, aby se dosáhlo "větší transparentnosti". Ve většině západních zemí je sice přímá reklama na léky zakázána, ale Lloyd uvádí, že existují jiné metody, které používají velcí výrobci léků, aby ovlivnili názory a získali si trh pro své výrobky. Především přesvědčují bez skrupulí lékaře, aby předepisovali právě jejich výrobky. Nabízejí lékařským expertům zdarma balení léků. O potřebnosti léků se snaží přesvědčit i uživatele léků. Sponzorují skupiny pacientů a platí kampaně varující před určitými nemocemi.

Výrobci léků se brání, že postupovali vždy v souladu s vládními předpisy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám