„Tyto peníze podpoří vzdělání, budou sloužit k ulehčení útrap a životních nákladů dotčených rodin,” uvedl Boeing. Peníze poslouží i ke komunitním programům a ekonomickému rozvoji postižených.

„Boeing bude v řešení těchto potřeb partnerem místních samospráv a neziskových organizací,” dodala společnost.

Při simulacích se ukázalo, že Boeing 737 MAX má další problém

Boeing 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airlines se 10. března zřítil krátce po startu z etiopské metropole Addis Abeby. Na palubě bylo 157 lidí, nikdo nepřežil. Stejný stroj měl nehodu loni v říjnu, kdy letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky na palubě havarovalo krátce po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil.

Boeing podepsal první dohodu na prodej 737 MAX po nehodách

V reakci na nehodu v Etiopii byla v březnu všechna letadla 737 MAX, která jsou nejprodávanějším modelem Boeingu, odstavena po celém světě z provozu. Federální úřad pro leteckou dopravu v USA (FAA) následně vytkl výrobci, že déle než rok neinformoval úřady o vadách svého stabilizačního programu v letounech MAX.

Boeing čelí žalobám pilotů kvůli 737 MAX

Rovněž piloti vyslovili rozhořčení nad tím, že je společnost neinformovala o stabilizačním softwaru, který byl v pozadí havárií v Indonésii a Etiopii a který nyní prochází úpravou.