Článek
Bidenův volební štáb ve středu oznámil, že se mu podařilo za září vybrat rekordních 383 milionů dolarů, čímž demokratický kandidát překonal rekord, který stanovil teprve měsíc předtím.
Bidenova volební manažerka Jen O'Malleyová uvedla, že za poslední měsíc zaznamenali přes jeden milion nových dárců. Většina příspěvků putovala od internetových dárců, průměrný příspěvek činil 50 dolarů (1,1 tisíc Kč).
Trump a Biden se přetahují o seniory
Není jasné, jak si v září vedla Trumpova kampaň. Republikáni zatím výši vybrané částky nezveřejnili, učinit tak ale musí nejpozději 20. října. Za srpen přispěli fanoušci současnému prezidentovi 210 milionů dolarů (3,6 miliard Kč), což bylo o 154 milionů méně, než vybral jeho protikandidát.
Kampaň nakopla Harrisová
Vysokým číslům, které Bidenův volební tým vykázal, pomohli zejména internetoví dárci. Ti se postarali o 53 procent celkové částky. Pro demokraty jde o důležité nakopnutí v závěru předvolebního tažení. Přitom na jaře byla situace naprosto opačná, tehdy takzvanému „fundraisingu” naprosto vévodil prezident Trump.
Biden si věří na Texas, baštu republikánů
Podle serveru Politico může za neočekávaný finanční úspěch Bidenovy kampaně viceprezidentská kandidátka Kamala Harrisová. Nárůst ve vybraných financích se objevil právě v momentě, kdy Biden oznámil její nominaci. Druhým momentem, po kterém začali lidé více přispívat, byla smrt nejvyšší soudkyně Ruth Baderové Ginsburgové.
Nejvíce peněz nyní kandidáti dávají na televizní reklamy – a to zejména ve státech, kde je podpora republikánů a demokratů vyrovnaná. Minulé úterý například Biden oznámil, že v nejlidnatějším jižanském státě Texas utratí dalších šest milionů dolarů (137,6 milionu korun) na předvolební spoty.