Hlavní obsah
Demokratický prezidentský kandidát Joe Biden na předvolebním mítinku Foto: Tom Brenner, Reuters

Biden vybral na kampaň opět rekordní částku

Demokratický kandidát na prezidenta Joe Biden stanovil nový rekord ve vybraných financích za jeden měsíc. Za září mu podporovatelé zaslali 383 milionů dolarů (8,9 miliard Kč). Za srpen to bylo 365 milionů, což byla rovněž rekordní částka. Podle serveru Politico nakoplo příznivce především vybrání Kamaly Harrisové jako kandidátky na viceprezidentku.

Demokratický prezidentský kandidát Joe Biden na předvolebním mítinku Foto: Tom Brenner, Reuters

Reklama

Biden vybral na kampaň opět rekordní částku

Bidenův volební štáb ve středu oznámil, že se mu podařilo za září vybrat rekordních 383 milionů dolarů, čímž demokratický kandidát překonal rekord, který stanovil teprve měsíc předtím.

Bidenova volební manažerka Jen O'Malleyová uvedla, že za poslední měsíc zaznamenali přes jeden milion nových dárců. Většina příspěvků putovala od internetových dárců, průměrný příspěvek činil 50 dolarů (1,1 tisíc Kč).

Není jasné, jak si v září vedla Trumpova kampaň. Republikáni zatím výši vybrané částky nezveřejnili, učinit tak ale musí nejpozději 20. října. Za srpen přispěli fanoušci současnému prezidentovi 210 milionů dolarů (3,6 miliard Kč), což bylo o 154 milionů méně, než vybral jeho protikandidát.

Kampaň nakopla Harrisová

Vysokým číslům, které Bidenův volební tým vykázal, pomohli zejména internetoví dárci. Ti se postarali o 53 procent celkové částky. Pro demokraty jde o důležité nakopnutí v závěru předvolebního tažení. Přitom na jaře byla situace naprosto opačná, tehdy takzvanému „fundraisingu” naprosto vévodil prezident Trump.

Podle serveru Politico může za neočekávaný finanční úspěch Bidenovy kampaně viceprezidentská kandidátka Kamala Harrisová. Nárůst ve vybraných financích se objevil právě v momentě, kdy Biden oznámil její nominaci. Druhým momentem, po kterém začali lidé více přispívat, byla smrt nejvyšší soudkyně Ruth Baderové Ginsburgové.

Nejvíce peněz nyní kandidáti dávají na televizní reklamy – a to zejména ve státech, kde je podpora republikánů a demokratů vyrovnaná. Minulé úterý například Biden oznámil, že v nejlidnatějším jižanském státě Texas utratí dalších šest milionů dolarů (137,6 milionu korun) na předvolební spoty.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků