Hlavní obsah

Virtuální učebny jsou úspornou variantou firemních školení

Novinky, mnu, Scio

Investice do školení zaměstnanců je pro firmy téměř nutnou podmínkou podnikatelského úspěchu. V době finanční krize však řada firem ve svých rozpočtech obtížně hledá prostředky na zakoupení firemních školení. Zaměstnavatelé nyní více než kdy jindy ocení úsporné řešení vzdělávání zaměstnanců, které nabízejí tzv. virtuální učebny.

Článek

Jak výuka ve virtuální učebně vypadá? Přednášející lektor od svého počítače promlouvá k posluchačům, kteří díky internetu mohou sledovat výklad i na místech vzdálených tisíce kilometrů od vyučujícího. Lektor promlouvá ke svým "žákům" prostřednictvím počítačového monitoru. Účastníci virtuálního školení jsou zpravidla vybaveni sluchátky, mikrofonem a webovou kamerou. Virtuální školení tak mnohdy připomíná záběry z filmů spadajících do žánru sci-fi.

Virtuální učebny navazují na metody klasických e-learningových kurzů. Ty však zpravidla zcela opomíjejí interakci s vyučujícím. Virtuální učebny lze navíc využít i pro výuku tzv. soft skills dovedností.

Ve virtuální učebně lze absolvovat i rekvalifikační kurz

Nezanedbatelnou výhodou virtuálních učeben jsou ceny kurzů, které jsou výrazně nižší než v případě kurzů prezenčních. Při objednání firemních kurzů formou virtuální učebny mohou zaměstnavatelé ušetřit hned třikrát.

  • Kurz je výrazně levnější než prezenční forma (není třeba platit pronájem prostor apod.)
  • Úspora se projeví i v nákladech na cestování zaměstnanců do místa konání kurzu, při delším kurzu i nákladech na ubytování a stravování.
  • Zaměstnanci nemusí opustit pracoviště. Odpadají tak náklady na zaměstnance, který není den i více v práci a často i za někoho, kdo ho na tu dobu zastoupí.

I přes finanční výhody virtuální výuky nemá řada firem v úmyslu ustupovat od prezenční formy školení, jejíž jedinečnost spočívá v přímém osobním kontaktu mezi lektorem a vyučujícím. „Ideální variantou může být také tzv. blended learning, tedy kombinace klasického e-learningu, virtuální učebny i prezenčních přednášek,“ myslí si Jaroslava Výborná, projektová a marketingová manažerka společnosti S-COMP Centre, která má ve své nabídce 1400 elektronických kurzů. Formou virtuální výuky nabízí například i rekvalifikačních kurzy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám