Podle dostupných statistik je velmi důležitou složkou jídelníčku studenta snídaně. Děti, které dlouhodobě snídají perlivé nápoje a snacky, vykazují v testech pozornosti a paměti schopnosti odpovídající sedmdesáti letům věku. Pro vhodný poměr bílkovin, vlákniny a vitamínu B se jako nejvhodnější ukazují fazole či celozrnný chléb s drožďovou pomazánkou, známou jako maremite nebo vegemite.

Správný oběd je vhodné zakončit salátem nebo jogurtem. Jejich složení pomáhá v obraně před odpoledním stresem. Jogurt je velice bohatý na tyrosin, který se v centrální nervové soustavě mění na dopamin a noradrenalin, jehož hladina při stresu výrazně klesá.

Kalorie mohou mít na svědomí mentální poruchy

Během krátkých přestávek je vhodné zahnat hlad alespoň malou svačinou. V průběhu hladovění totiž klesá hladina glukózy v krvi a pod určitou hodnotou už mozek nemyslí. Sladké pečivo a lehká jídla z automatu ale nejsou vhodným prostředkem k nasycení. Vzhledem k vysokému výskytu kalorií údajně vedou při mnohaletém pravidelném požívání k různě závažným mentálním poruchám od dyslexie, přes vadu pozornosti až po autismus.

Důkazy v tomto směru stále stojí na tenkém ledě, experimenty s potkany krmenými hlodavčím ekvivalentem tzv. junkfood však jasně ukazují, že je pro ně náročnější najít třeba jen cestu okolo klece, kterou celý život obývají, a vyřešit problémy, které již opakovaně řešili.