V hlubinách Tichého oceánu našli vědci nový živočišný druh

Novinky, zgl

Galapágy ležící v Tichém oceánu fascinují geology, biology a archeology už stovky let. Souostroví 18 sopečných ostrovů je vyhlášené tím, že na něm žijí zvláštní druhy zvířat – například prehistoricky vyhlížející ještěři a suchozemské želvy. Hluboko pod vodou během průzkumů v okolí Galapág se vědcům podařilo odhalit zcela nový živočišný druh.

Foto: Reuters

Nově nalezený mořský hybrid

Nevídané mořské tvory objevili vědci během červnových průzkumů hydrotermálních průduchů. Informovala o tom v pondělí agentura Reuters.

Kromě obrovských medúz narazili například i na vzácné klepítkatce, kteří vypadají jako mořští pavouci a žijí právě v nejhlubších vodách moří a oceánů.

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Během svého bádání narazili ale také na velmi zajímavý hybrid. Nejprve si mysleli, že jde jen o nějak divně tvarovanou medúzu. Po chvíli pozorování ale přišli na to, že jde o jiného tvora.

„Je tak krásný. Něco takového jsem nikdy v životě neviděla,“ neskrývala jedna z vědkyň podle serveru CNN nadšení, když poprvé spatřila nový objev.

Dosud nepojmenovaný hybrid zbarvený do odstínů červené a růžové barvy totiž stavbou svého těla připomínal spíše sumýše, který je pro svůj tvar často nazýván mořskou okurkou. Jenže sumýši se nejčastěji pohybují přímo po mořském dně, zatímco nalezený exemplář odolával oceánskému proudu pomocí měchýře, podobně jako to dělají medúzy.

Do bližšího zkoumání se vědci nepustili

Protože celá mise nebyla zaměřena na hledání nových živočišných druhů, do bližších průzkumů hybrida se vědci nepustili. Ještě nějakou dobu si tedy budeme muset počkat, než nám vědci toho o novém druhu povědí více.

Jejich mise bude v hlubokých vodách Tichého oceánu pokračovat několik následujících týdnů. Prozkoumávat budou ještě dna poblíž kalifornského pobřeží a pak zamíří směrem ke kanadské Britské Kolumbii.