Hlavní obsah

Školáci i dospělí v českých městech "zatočili" s 57 tunami elektroodpadu

Právo, ťas

Více než 100 000 lidí a téměř 24 000 žáků základních a středních škol navštívilo 2. ročník informační kampaně Zatočte s elektroodpadem. Ta od dubna do října letošního roku navštívila 80 měst a pomohla vysbírat téměř 57 tun elektroodpadu. Na každou návštěvu průměrně připadalo bezmála 720 kilogramů vysloužilých elektrozařízení. V množství vysbíraného elektroodpadu se mezi nejlepšími umístila města Bludov, Bučovice, Kraslice či Dubá.

Článek

„Z průzkumu víme, že klesá ochota lidí nosit vysloužilé elektrospotřebiče na sběrná místa. Díky akci Zatočte s elektroodpadem jsme tak lidem umožnili zbavit se elektroodpadu v těsné blízkosti jejich domovů,“ uvádí Roman Tvrzník, generální ředitel kolektivního systému Elektrowin, který akci organizuje, a dodává: “Lidé díky spotřebičům odevzdaným k recyklaci během kampaně zabránili vzniku 660 tun CO2. Takové množství oxidu uhličitého vytvořilo například průměrné auto, které má na tachometru půl miliónu kilometrů.“

„Z průzkumu víme, že klesá ochota lidí nosit vysloužilé elektrospotřebiče na sběrná místa. Díky akci Zatočte s elektroodpadem jsme tak lidem umožnili zbavit se elektroodpadu v těsné blízkosti jejich domovů,“ uvádí Roman Tvrzník, generální ředitel kolektivního systému Elektrowin, který akci organizuje, a dodává: “Lidé díky spotřebičům odevzdaným k recyklaci během kampaně zabránili vzniku 660 tun CO2. Takové množství oxidu uhličitého vytvořilo například průměrné auto, které má na tachometru půl miliónu kilometrů.“

Jednotlivá města a obce mezi sebou v kampani Zatočte s elektroodpadem soutěžila v množství odevzdaného elektroodpadu na obyvatele. V této disciplíně se nejlépe umístil Bludov, jehož obyvatelé přinesli k recyklaci v přepočtu na osobu bezmála 0,8 kilogramu. K dalším oceněným patří obce Bučovice a Kraslice. Poslední místo obsadil Liberec, kde odevzdali pouze 0,002 kilogramu elektroodpadu na obyvatele. Vítězná města získala od kolektivního systému Elektrowin odměnu.

Osvětová kampaň Zatočte s elektroodpadem zahrnovala komunikaci se školami i širokou veřejností. Cílem kampaně bylo upozornit na důležitost zpětného odběru vyřazených elektrozařízení a motivovat ke správnému nakládání s elektroodpadem. „Lidé často ani netuší, že až 90 procent hmotnosti elektroodpadu bývá znovu využito. Kromě surovin se recyklací uspoří také značné množství energie,“ dodává Tvrzník.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám