Hlavní obsah
Učitelé, kteří se svým kolegou či kolegyní plánují, vyučují nebo vyhodnocují výuku, která propojuje různé vzdělávací oblasti či předměty, mohou k takovým inovacím získat větší prostor a odhodlání. Foto: Profimedia.cz

Kampaň o gramotnosti má zlepšit spolupráci mezi učiteli

Podpořit spolupráci učitelů napříč různými předměty a také rozvoj dětí ve školách má kampaň Měsíc gramotností. V návaznosti na mezinárodní den gramotností, který připadal na 8. září, den poté – v pondělí – ji v Praze zahájili zástupci projektu Podpora práce učitelů z Národního ústavu pro vzdělávání (NÚV). Pro učitele připravili webináře nebo video, které je má inspirovat k moderní výuce.

Učitelé, kteří se svým kolegou či kolegyní plánují, vyučují nebo vyhodnocují výuku, která propojuje různé vzdělávací oblasti či předměty, mohou k takovým inovacím získat větší prostor a odhodlání. Foto: Profimedia.cz
Kampaň o gramotnosti má zlepšit spolupráci mezi učiteli

Měsíc gramotností podle ředitele projektu z NÚV Petra Naskeho naváže na zkušenosti pilotního projektu Podpora práce učitelů s moderními přístupy ve výuce, jako je například spolupráce dvou učitelů ve výuce.

Propojovat předměty

Záměrem je upozornit na poznatky českých i mezinárodních průzkumů, že ke zvyšování kvality výuky napomáhá, když děti ve výuce aktivně zkoumají svět kolem sebe, bádají a diskutují ve skupinkách. Cílem by mělo být, aby žáci ve škole získávali nejen vědomosti, ale i dovednosti, které nesouvisí jen s jedním předmětem.

„Učitelé, kteří se svým kolegou či kolegyní plánují, vyučují nebo vyhodnocují výuku, která propojuje různé vzdělávací oblasti či předměty, získávají k takovým inovacím větší prostor i odhodlání. V rámci Měsíce gramotností proto zveme všechny učitele, aby si takovou práci ve dvou vyzkoušeli a svoje zkušenosti sdíleli na sociálních sítích s #ucmespolecne či na blogu gramotnosti.pro,” uvedl Naske.

Projekt Podpora práce učitelů funguje v 36 pilotních školách, ve kterých díky němu mají vyučující k dispozici i mentory a koordinátory.

Pro zájemce o moderní přístupy ve výuce z jiných škol připravili zástupci NÚV i konzultační centrum. „V různých regionech by měli informace o inovacích šířit také odborníci místních pracovních skupin,” dodal.

Může se vám hodit na Firmy.cz:

Webinář

Živá forma online komunikace, která probíhá přes webový prohlížeč.

Pojem pochází ze spojení slov webový seminář a poprvé se začal používat začátkem 21. století s rozšířením technologií pro videokonference.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků