Hlavní obsah
Foto: Profimedia.cz

Dlouhodobé sezení škodí stejně jako kouření, ukázala studie

Vstaňte a hýbejte se pro své zdraví. Tuto výzvu miliónům všech, kteří tráví dlouhé hodiny vysedáváním u počítačů v práci nebo doma, adresují podle televize CBS četné lékařské studie, podle nichž sedavá fyzická nečinnost škodí stejně jako kouření cigaret.

Foto: Profimedia.cz
Dlouhodobé sezení škodí stejně jako kouření, ukázala studie

„Kouření je určitě hlavním kardiovaskulárním rizikem, ale dlouhé sezení může být v mnoha případech jeho obdobou,“ řekl newyorský kardiolog David Coven.

Vysedávání zvyšuje pravděpodobnost onemocnění srdce, obezity, cukrovky, rakoviny i předčasného úmrtí.

Dobrá zpráva ale zní: „Neznamená to, že musíme chodit do tělocvičny na 30 minut denně,“ říká lékař Dermont Phelana z Clevelandu.

„Nemusíme se hýbat celé hodiny. Stačí svižná chůze pouhých deset minut třikrát denně,“ dodává Phelana.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků