Po loňské pražské konferenci, která měla za cíl posílit sociálně odpovědné podnikání, se spojilo deset učitelů z Prahy, Chocně a Hradce Králové, aby změnili dosavadní způsob výuky ekonomie na středních školách.

S ironickou narážkou na své nadšení pro obor se pojmenovali Učitelé z Marsu. Jejich záměrem je vytvořit metodiku, která propojí teorii s tržní realitou.

„Chceme, aby téma ze vzdělávacích programů, například marketingový mix, studenti poznali na fenoménu kávy. Zažijí kávovou kulturu, seznámí se s pěstováním kávy, pracují s konkrétním produktem a prostředím,” nastínila Táňa Šárovcová z pražské Karlínské obchodní akademie.

Inspirace i pro doktorandy

Učitelé z Marsu se setkávají při projektových dnech každý měsíc v Praze. Na konci roku chtějí realizovat projektový týden, kde představí metodické novinky, na které plánují získat zpětnou vazbu od studentů.

K učitelům se připojili i doktorandi z Vysoké školy ekonomické (VŠE) v Praze, kteří hledají inspiraci pro výuku vysokoškolských studentů, a na středních školách by měli pomáhat jako mentoři.

Podle Tamary Kováčové z EDUin, která vede projekt Otevřené vzdělávání, jsou Učitelé z Marsu příkladem pro celý vzdělávací systém.

„Nečekají na pomoc ministerstva či novou zázračnou učebnici, ale sami hledají příležitosti, jak přes vzájemnou spolupráci zvýšit kvalitu výuky. Bez vzájemného sdílení totiž není vzdělávání,” okomentovala situaci.

Školy, jejichž učitelé se zapojili
Karlínská obchodní akademie a Vyšší odborná škola ekonomická, Praha
Obchodní akademie Heroldovy sady, Praha
Scio škola, Praha 11
Obchodní akademie a Střední odborná škola cestovního ruchu Choceň
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové
VŠE, Katedra obchodního podnikání a komerčních komunikací Fakulty mezinárodních vztahů, Praha