V učebnicích pro Hejného metodu se také objevují úplně jiné typy úloh, než rodiče poznali, když sami chodili do školy. Učitel děti neseznamuje s hotovými postupy, žáci se nedrilují příklady, aby je uměli spočítat rychle.

Hra je promění, po dvou hodinách se zpočátku vystrašeným rodičům v zápalu řešení úloh vyplaví endorfiny.Petra Prokopová Machalová, H-Mat

To může vést k nedůvěře vůči tomuto způsobu výuky, který se používá přibližně ve třetině českých základních škol. Učitelé proto zaznamenávají velký zájem rodičů o bližší informace.

„Řešíme ho formou otevřených hodin, které postupně přerostly v to, čemu říkáme kavárny. Zatímco v loňském školním roce se jednalo řádově o desítky případů škol, od září lze mluvit o stovkách setkání, pořádaných nejenom jednorázově, ale často jako celé cykly, při nichž se rodiče seznamují s jednotlivými prostředími Hejného matematiky,“ vysvětlila Prokopová Machalová.

Cesta k větší oblibě?

Rodiče si nový způsob výuky matematiky, který bývá uváděn jako možná cesta k její větší oblibě, zkouší na vlastní kůži. Řeší stejné úlohy jako jejich děti.

„Hra je promění, po dvou hodinách se zpočátku vystrašeným rodičům v zápalu řešení úloh vyplaví endorfiny a zpravidla se z nich stanou příznivci Hejného metody, kteří se chtějí vracet,“ popsala Prokopová Machalová údajně typický proces proměny rodičů.

Hlavně na prvním stupni

Matematických kaváren se někdy účastní i několik desítek rodičů najednou. Někdy pro ně připravují úlohy samotné děti.

Hejného metoda se zatím vyučuje převážně na prvním stupni základních škol. Z učebnic pro druhý stupeň zatím vyšly tři z plánovaných sedmi dílů. Probrání jednoho dílu trvá půl až tři čtvrtě roku, jak informují internetové stránky společnosti H-Mat.