Čtyři aktuálně otevřené kurzy jsou dostupné na webu a reprezentují čtyři obory.

Jmenují se Migrace v průběhu tisíciletí (obor Dějiny starověku), Buddhistická ikonografie: Umění nebo náboženství (Religionistika), Zlatá bula sicilská: od reality k mýtům a zase zpět (Historie) a Prostor v mysli a jazyce (Český jazyk a literatura).

V rozmezí desítek minut, on-line a otevřeně

Mimo již existující kurzy by brzy měly vzniknout ještě dva, a to Římské umění pozdní antiky: pohané, křesťané a kočovníci (Dějiny umění) a Jak pochopit pahorek duchů? (Pravěká archeologie Předního východu).

Kurzy se věnují vymezenému tématu, snaží se tak nabízet vzdělávací obsah v koncentrované a dynamické podobě.

„Mikrokurzy jsme vytvořili s jednoduchým záměrem. Chceme předat zájemcům znalosti k různým tématům, kterými se na fakultě vědci a studenti zabývají, a přiblížit daný vědní obor veřejnosti. To vše v rozmezí desítek minut, výhradně on-line a otevřeně celému světu,“ uvedl proděkan fakulty Petr Škyřík.

Přímá komunikace s vyučujícím

Projekt Humanitní vědy dokořán si bere za vzor úspěšné zahraniční kurzy. Proti obvyklému formátu masových otevřených online kurzů se však tyto věnují úžeji vymezenému tématu, snaží se tak nabízet vzdělávací obsah v koncentrované a dynamické podobě.

Základem mikrokurzů jsou videa, obvykle ve formě rozhovoru odborníka se studentem, doplněná o výpovědi studentů, kteří daný obor studují. Součástí platformy jsou i textové materiály a ověřovací úkoly, stejně tak prostor pro přímou komunikaci s vyučujícími kurzu.