„Dlouhodobě se dostáváme na úroveň Ostravy z hlediska znečištění ovzduší. V Praze to ovšem není z průmyslu, ale z dopravy,” poznamenal náměstek pražské primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

Nechtějí výjimky na emise

Připomněl, že ulice 28. října, která vede od Můstku směrem k Národní a dnes je pěší zónou, byla původně autům přístupná. Poté se uzavřela kvůli stavbě metra a auta se na ni už nevrátila.

Rada hlavního města ve čtvrtek také odsouhlasila, že se metropole připojí k deklaraci evropských starostů žádajících, aby Evropská komise nedávala automobilovému průmyslu výjimky, které mu umožňují produkovat auta s vyššími emisemi.

Zaměření na elektromobilitu

Evropský týden mobility začal v Praze 16. září a jeho heslem je „Chytrá mobilita, silná ekonomika”. Město se chce letos podle Dolínka zaměřit zejména na elektromobilitu.

„Vznikají dobíjecí stanice, dopravní podnik testuje elektrobusy a v rámci zón placeného stání jsou zvýhodněny elektromobily,” řekl k tomu Dolínek.

Na programu týdne mobility se podílelo jak město, tak městské firmy a organizace a rovněž občanská sdružení a iniciativy. Pořádají se také konference či workshopy. Výsledky měření emisí na Národní třídě s auty a bez nich bude město prezentovat v příštích dnech.