Každoroční výstavu řemesel a soutěž učňů Machři roku letos poprvé hostí hlavní město. Na Vítězném náměstí se od rána prezentují školy z celé republiky, akce vyvrcholí soutěží učňovských týmů v odborných disciplínách.

„Tuto akci, která přispívá k popularizaci řemeslných a učňovských oborů, hlavní město podpořilo finanční částkou ve výši 1,5 miliónu korun. Tento příspěvek umožnil především účast celé řady škol ze všech koutů republiky, které běžně s ohledem na vlastní rozpočty nemohou své žáky na obdobné prestižní soutěže vysílat,“ uvedla Ropková.

Podpora odborného vzdělávání se má zvýšit

Z rozpočtové kapitoly školství se každoročně počítá s výdaji ve výši minimálně 10 miliónů korun na celou řadu aktivit, jež mají za cíl pomáhat oblasti odborného školství.

„V roce 2017 hlavní město navíc počítá s navýšením podpory o další tři milióny korun. Toto navýšení prostředků poslouží především k dalšímu zkvalitňování výuky a pozitivní prezentaci řemeslného a technického vzdělávání,“ vysvětluje Ropková.

Město bude rovněž v příštím roce investovat dvojnásobnou částku oproti letošnímu roku do modernizace technického vybavení škol.

Radní zdůrazňuje, že pokud se rozhodne o jakékoli formě zavádění mistrovských zkoušek jako například předpokladu pro přístup absolventů oborů vzdělání s výučním listem k terciárnímu vzdělávání v technických oborech, Praha to bude maximálně podporovat. O jejich znovuzavedení se vážně uvažuje. [celá zpráva]

Žáci ZŠ do dílen

Cílem je podle Ropkové rovněž zvýšit podíl žáků ze základních škol, kteří budou docházet v rámci svého řádného vyučování ke vzdělávání do dílen a odborných pracovišť zbudovaných ve středních odborných školách.

„Nově budeme více cílit i na další vzdělávání a rozšiřování kompetencí pedagogů, kteří žáky ZŠ do dílen doprovázejí,“ dodala.

Využívání kapacit středních odborných škol pro praktické nebo pracovní vyučování má navíc několik efektů, zejména pak ekonomického charakteru.

Základní školy nemusejí budovat drahá pracoviště v podobě dílen, mnohé základní školy nemají volné prostory pro vybudování pracoviště pro polytechnické vzdělávání, zároveň střední školy mohou maximálně využít svých kapacit a odborného personálu.