Škola ještě o prázdninách doplňovala materiály, které po ní žádala Akreditační komise i odborný hodnotící panel, posuzující kvalitu studia speciální pedagogiky na UJAK. „Všechny požadované podklady škola dodala v termínu,” řekla ČTK předsedkyně Akreditační komise Vladimíra Dvořáková.

Stanovisko Akreditační komise k prodloužení akreditace, které bude muset ještě formálně potvrdit ministerstvo školství, bude mít zásadní dopad na budoucnost studentů speciální pedagogiky. Jedná se převážně o učitele, kteří si zde v kombinovaném studiu doplňují potřebnou kvalifikaci.

Potíže by mohli mít studenti chystající se na druhý ročník magisterského studia. Loni jich v prvním ročníku bylo zhruba 900. Problémy s dostupností opravného termínu by mohly navíc potkat studenty, kteří neuspěli u státnic.

Kritizovaná škola je připravená na obě varianty

Mluvčí UJAK Jan Červenka řekl, že škola má připravený scénář dalšího postupu pro pozitivní i negativní variantu. Podrobnosti nechtěl před jednáním komise sdělovat. „Věříme, že to dopadne dobře. Více jsme pro to udělat nemohli,” doplnil.

Komise škole opakovaně vyčítala nepřiměřený počet studentů vzhledem k počtu vyučujících. Kritizovala také kvalitu praxí i vedení diplomových prací. Škola to ale odmítá. Na její studenty jsou prý kladeny vyšší požadavky než na studenty veřejných vysokých škol.

Zatímco Akreditační komise bude nyní posuzovat situaci jednoho z oborů, ministerstvo školství se zabývá jejím podnětem k zahájení řízení, na jehož konci by mohla UJAK přijít o státní souhlas s provozováním soukromé vysoké školy.

Podnět, v němž poukazuje na údajné dlouhodobé závažné nedostatky ve fungování této školy, komise podala po dubnovém jednání. Představitelé UJAK ho napadli, obsahuje podle nich nepravdivé skutečnosti.