Mladší respondenti uvedli, že se jim líbí hudba, móda a design ve stylu retro. U starší generace retro vyvolává pocity nostalgie po starých časech. Lidem chybí především televizní programy, knihy, jídlo a hračky. Až 31 procent lidí si myslí, že život v 80. a 90. letech byl všeobecně jednodušší a lehčí.

Průzkum ukázal, že až 79 procent Čechů by z 80. a 90. let chtělo zpět zejména větší míru solidarity mezi lidmi.

Ikonami retra jsou podle Čechů i tradiční velké banky. Přes 50 procent respondentů uvedlo, že za retro považují stání ve frontách a vyplňování dlouhých dokumentů v bankách. To ale nostalgii v lidech nevyvolává.

Průzkum také zjistil, že 40 procent Čechů otravuje zdlouhavá byrokracie a papírování na úřadech i v bankách. Obtěžuje je i nesrozumitelný jazyk, kterým s nimi tyto instituce hovoří. Takové chování dnes lidé považují za relikt minulosti.

Průzkum provedla agentura Perfect Crowd v červnu 2013 na vzorku 500 respondentů z České republiky.