Pro podnik, jehož představitelé musejí podávat ruce zákazníkům, nebo pro dodavatele jednající o významných investicích je to znepokojující poznatek. "Náš personál musí být náležitě vyškolen, protože musí vzbuzovat důvěru," tvrdí Les Turton ze Chevroletu.

Proto profesor Beattie definoval základní principy ideálního podání ruky platné pro muže i pro ženy:"Pravá ruka, uchopení celou dlaní, pevný, ale nikoli příliš silný stisk uprostřed mezi oběma účastníky, suchá a měkká dlaň, asi tři potřesení s uměřenou energií. Podání ruky trvá dvě tři vteřiny, po nichž protějšku hledíme do očí s přirozeným úsměvem a samozřejmě na něj také vhodně promluvíme."

Špatně je toto: "Mdlý potřes ruky značí nejistotu, jenom letmé podání zas aroganci." Beattieho udivuje, že "nikdo dosud tato pravidla nevypracoval".