Hlavní obsah

Změřit rychlost světla přímo v hodinách fyziky? Proč ne, na hodonínské průmyslovce se to děje

Novinky, Jana Slováková

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Fyzika i chemie jsou pro studenty základních i středních škol velkým strašákem a velice obtížnými předměty. O to, aby tomu tak nebylo, se snaží na hodonínské průmyslovce. Škola se zúčastnila projektu Podpora technického a přírodovědného vzdělávání a zapojila do něj i okolní čtyři základní školy.

Foto: Jana Slováková

Studenti oboru Stavebnictví při hodině fyziky na hodonínské průmyslovce

Článek

V letech 2013 až 2015 se hodonínská průmyslovka zapojila do projektu, který má motivovat studenty k většímu zájmu o studium technických a přírodovědných oborů. Škola se stala partnerem Jihomoravského kraje v projektu Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Jihomoravském kraji.

Tento dvouletý projekt se skládal z mnoha dílčích činností, součástí byla i spolupráce s vysokými školami technického směru a také se čtyřmi okolními základními školami. Systémem exkurzí, seminářů, projektových dnů a volnočasových aktivit se škola snažila zlepšit chuť a motivaci žáků pustit se do objevování přírodovědných předmětů trochu jinak a zábavněji.

Velkou roli tady hrály moderní technologie, využití výpočetní techniky a v neposlední řadě chuť a ochota kantorů hodonínské průmyslovky, kteří se snažili podat žákům nejen chemii či fyziku zábavnou formou.

V chemické laboratoři se prováděly pekelné pokusy, v hodinách fyziky se přistávalo na Marsu, či se zkoumal život ve stavu beztíže. Počítačové učebny byly stále v obležení. Za dva roky trvání se konal bezpočet exkurzí a seminářů, jak pro studenty průmyslovky, tak pro žáky a jejich učitele z partnerských okolních základních škol: ZŠ Očovská Hodonín, ZŠ Vančurova Hodonín, ZŠ a MŠ Ratíškovice a ZŠ Rohatec.

Hodonínská průmyslovka si také díky tomuto projektu vylepšila své technické zázemí sloužící nyní k výuce. Vybudovala konstrukční a projektové pracoviště, vybavila pomůckami přírodovědnou učebnu, pořídila 3D tiskárnu, 3D scanner, totální stanice a další moderní technické vybavení.

A měření rychlosti světla přímo v hodinách fyziky? Studenti už vědí, že stačí mikrovlnná trouba a čokoláda. A samozřejmě znalost fyzikálních dějů, které ale dokáží být někdy docela sladké...

Reklama

Výběr článků

Načítám