Článek
Veletrh s názvem Začni kariéru u nás se konal počtvrté a i tentokrát oslovil zejména posluchače třetího ročníku bakalářského studia a navazujícího dvouletého magisterského studia. Vedení fakulty pozvalo na akademickou půdu zástupce firem z Moravskoslezského kraje, kteří budoucím ekonomům představili možnosti pracovního uplatnění v jejich společnostech.
V průběhu dne uskutečnili čtyřicet workshopů a seminářů, jež se mezi mladými lidmi setkaly s příznivým ohlasem.
„Je to pro nás skvělá příležitost prezentace,“ uvedla Zuzi Lešková, specialistka HR marketingu v České spořitelně. „V Ostravě máme velké klientské centrum, v němž působí studenti i absolventi středních a vysokých škol. Někteří z těch, co promovali na ostravské Ekonomické fakultě, uplatňují svůj potenciál jako bankovní poradci na pobočkách. Váhavým zájemcům, kteří se ještě nerozhodli, jak se svou profesní dráhou naloží, nabízíme spoustu možností spolupráce – od zmíněných pozic až po brigády či vedení diplomových prací,“ dodala.
Zástupci bankovních i dalších zúčastněných společností neměli volnou chvíli ani o přestávkách. Petře Zemanové, která se v Monetě Money Bank věnuje náboru nových spolupracovníků, to ale vůbec nevadilo. Například Renemu Cabukovi a dalším jeho spolužákům ochotně vysvětlila možnosti pracovního uplatnění formou brigády.
O volné pozice se zajímaly také Denisa Musilová a Alice Pavlíková ze třetího ročníku oboru účetnictví a daně. Absolvovaly workshopy společností KPMG a PwC. Obě dívky potěšilo, že si lektoři na účastníky setkání vzali kontakt a slíbili, že je budou průběžně informovat o možnosti spolupráce.
Mnozí studenti postupně navštívili workshopů několik. Patřila mezi ně i Aneta Kocourková, která se čtvrtým rokem vzdělává v oboru finance. „Nejvíce se mi líbila prezentace kopřivnické výrobní společnosti Brose CZ. Proč právě ona? Na přímý kontakt s klientem v bance se zrovna necítím. V této nadnárodní společnosti mne zaujala možnost práce v oddělení centrálního controllingu,“ uvedla.
Výrobní firma Brose na veletrhu uspěla ještě s jednou nabídkou. Využil ji Pavel Marcinka, student marketingu a obchodu. Zdaleka přitom nebyl jediný, kdo se v průběhu veletrhu pracovních příležitostí setkal s rodilým mluvčím z Los Angeles. V rozhovoru si otestoval svou úspěšnost ve fiktivním výběrovém řízení, které se uskutečnilo v anglickém jazyce. Když se pak po promocích přihlásí do skutečného konkurzu, tato zkušenost mu jistě přijde vhod.
V pořádání podobných workshopů a seminářů míní ostravská Ekonomická fakulta pokračovat i nadále. Jak uvedla Dana Dluhošová, proděkanka pro strategii, doktorská studia a vnější vztahy, Veletrh pracovních příležitostí je již tradiční a osvědčenou akcí, na níž studenti vstupují do kontaktu s řadou představitelů firem i institucí a nalézají uplatnění na trhu práce.
Seznam firem, které se zúčastnily čtvrtého ročníku veletrhu.